خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران قدیمی «آزمایش مرودشت» برای احیای این واحد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۰۰۳

تعدادی از کارگران قدیمی کارخانه تعطیل شده «آزمایش مرودشت» در استان فارس خواستار تسریع دررفع مشکلات و احیای این واحد تولیدی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران قدیمی کارخانه تعطیل شده «آزمایش مرودشت» به نمایندگی از اهالی شهر و روستاهای همجوار این واحد تولیدی، خواستار تسریع در حل مشکلات و رفعِ موانع راه‌اندازی این واحد تولیدی برای اشتغال جوانان بیکار منطقه شدند.

یکی از کارگران سابق آزمایش مرودشت در تشریح مشکلات این واحد تولیدی گفت: کارخانه آزمایش که در شهرستان مرودشت واقع شده حدود ده سال پیش با حدود ۴۰۰ کارگر به دلیل مشکلات مالی تعطیل اعلام شد. در حال حاضر کارگران قدیمی و شمار زیادی از جوانان جویای کارخانه در انتظار بازگشایی کارخانه از سوی مسئولان هستند.

او با بیان اینکه تعداد زیادی از کارگران کارخانه آزمایش مرودشت قبل و بعد از متوقف شدن فعالیت تولیدی طی چند مرحله تعدیل و بیکار شده‌اند، در ادامه افزود: این کارخانه حدود ۴۰۰کارگر شاغل داشت که بعد از واگذاری به بخش خصوصی در سال ۸۰ به مرور با مشکل روبه‌رو شد و به صورت نیمه تعطیل به فعالیت خود ادامه داد تا جایی که با افزایش مشکلات، مدیریت کارخانه تصمیم به متوقف کردن فعالیت کارخانه گرفت.

او افزود: در نتیجه تعطیلی این کارخانه کارگرانی که در آن مشغول کار بودند به مرور تعدیل یا بازنشسته شدند و در نهایت به دلیل افزایش بدهی‌های مالی اوایل مهر ماه سال جاری یکی از بانک‌های طلبکار، کارخانه را به مزایده گذاشت که با اقدام و دخالت به موقع قوه قضائیه لغو شد.

این کارگر افزود: شرکت لوازم خانگی آزمایش به پیشرفته‌ترین ماشین آلات روز دنیا مجهز بود اما متاسفانه سالهاست که بدلیل بی‌توجهی مسئولان وقت بخش زیادی از اموال کارخانه از این واحد تولید خارج شده و بخش دیگری که هنوز در کارخانه باقی مانده‌، بلااستفاده مانده‌است.

وی با ابراز تاسف از بی‌توجهی مسئولان وقت به احیای کارخانه و مشکلات معیشتی که در نتیجه تعطیلی کارخانه برای کارگران ایجاد شده، افزود: خوشبختانه با بازدیدی که اخیرا رئیس‌جمهور از کارخانه تعطیل آزمایش مرودشت (در سفر استانی به فارس) انجام داد، دستور رفع مشکلات این واحد تولیدی را صادر کرد و از آن موقع تاکنون  ما کارگران در انتظار اقدام جدی دولت برای بازگشایی کارخانه هستیم.

این کارگر با بیان اینکه این شرکت به عنوان یکی از مراکز مهم تولیدی و اقتصادی کشور به ویژه در حوزه تولید شناخته شده که باید حفظ شود، گفت: باتوجه به شرایط بد اشتغال در شهرستان مرودشت و اینکه شرکت آزمایش یکی از منابع درآمدی و اشتغال دست‌کم ۴۰۰ کارگر به‌صورت مستقیم است، از مسئولان درخواست داریم برای ازسرگیری فعالیت این کارخانه و احیای آن، هرچه سریعتراقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز