خبرگزاری کار ایران

رضایت کارگران سبلان پارچه از وضعیت کارخانه/ حقوق‌ها به موقع پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۸۲۲

منابع کارگری در کارخانه سبلان پارچه از بهبود وضعیت تولید این واحد تولیدکننده انواع پارچه وپوشاک با اشتغال بیش از هزارو ۳۰۰ کارگر خبر دادند.

کارگران سبلان پارچه، در ارتباط با وضعیت این کارخانه به خبرنگار ایلنا گفتند: در کارخانه سبلان پارچه که در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل واقع است، بیش از هزارو ۳۰۰کارگر مشغول کارند که از وضعیت فعلی اشتغال خود به نسبت گذشته رضایت دارند.

کارگران این کارخانه اظهار داشتند: سال‌ها با چالش کارگری روبرو بودیم اما از تقریبا از یکسال پیش با تغییر مدیرعامل کارخانه وضعیت تولید رو به بهبودی رفته است تا جایی که سه تا ۴ ماه معوقات مزدی کارگران پرداخت شده و هم‌اکنون مطالباتمان به‌روز شده است.

یکی از کارگران در تشریح وضعیت این کارخانه با بیان اینکه مشکلات مدیریتی و نداشتن منابع مالی کافی باعث شده بود حقوق و بیمه کارگران چندین ماه به تعویق بیفتد، گفت: با تغییر مدیریت کارخانه جدا از به روز شدن معوقات مزدی، کارفرما اقدام به راه‌اندازی خطوط جدید و به تبع آن افزایش تعداد کارگران شاغل کرد.

طبق اظهارات این کارگر سبلان پارچه، بخش دیگری از مشکلات کارگران این کارخانه مربوط به تعویق در پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی بود که در حال حاضر مشکلی در خصوص پرداخت حق بیمه مشاهده نمی‌شود. اما حدود ۳ تا ۵ ماه حق بیمه کارگران بین سالهای ۱۴۰۰ و۱۴۰۱ هنوز پرداخت نشده است.

وی همچنین درباره نحوه برخورد کارفرمای جدید با همکارانش گفت: مدیریت جدید بر پیشرفت پروژه تاکید دارد و در عین حال پیگیر مطالبات بیش از هزارو ۳۰۰ کارگرشاغل در بخش‌های ریسندگی، پوشاک، تخت بافی، گرد بافی. رنگرزی… و سایر مزایای قانونی آن‌ها است.

او در ادامه در مورد امنیت شغلی کارگران سبلان پارچه گفت: کارگران در زمان مدیریت قبلی فاقد امنیت شغلی بودند به نحوی که در یک مرحله حدودا ۵۰۰ کارگر بعد از چندین دوره اعتراض صنفی به وضعیت کارخانه اخراج شدند که بعد از چند روز تعدادی با پادرمیانی مسئولان و تعدادی دیگر از کارگران با انجام مراحل تست به کار سابق خود بازگشتند اما درنهایت بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کارگر که در بیرون از کارخانه جا ماندند که مرتبا بدنبال بازگشت به کار و تامین امنیت شغلی خود بودند.

به گفته وی؛ با تعاملی که بین مدیر فعلی و کارگران به وجود آمد، با افزایش تعداد خطوط تولیدی کارخانه شماری از کارگرانی که در بیرون کارخانه بلاتکلیف بودند مجددا به کار سابق خود بازگشتند.

این کارگر با بیان اینکه این واحد تولیدی در زمینه فروش و سفارش محصولات تولیدی مشکلی ندارد، در ادامه تصریح کرد: حدودا یک سال است درآمدی که از فروش محصولات کارخانه بدست می‌آید صرف هزینه‌های جاری کارخانه و پرداخت حقوق کارگران می‌شود. در عین حال امیدواریم با پیگیری مسئولان استانی شاهد بهبودی کامل وضعیت این کارخانه و کارگران باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز