خبرگزاری کار ایران

کنفدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری بازداشت رهبران اتحادیه‌های کامبوج را محکوم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۶۹۹

سال گذشته ۹ نفر از رهبران اتحادیه‌ی کارگری LRSU کامبوج در جلسه دادگاه مجرم شناخته شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از کنفدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (ITUC)، چیم سیتار، از جمله رهبران اتحادیه‌های کارگری جهانی که به دلیل شرکت در یک اعتصاب مسالمت‌آمیز در مخالفت با حذف اتحادیه‌های کارگری از جمله LRSU در کامبوج بازداشت شد، به جرم «تحریک به ارتکاب جنایت» در یک دادگاه سیاسی در این کشور مجرم شناخته شد. 

در مجموع سال گذشته ۹ نفر از رهبران اتحادیه‌ی کارگری LRSU کامبوج در جلسه دادگاه مجرم شناخته شدند. سیتار به ۲ سال زندان محکوم شده است. پنج نفر دیگر به یک سال حبس تعزیری و سه نفر دیگر به یک سال حبس تعلیقی محکوم شدند. 

کارگران NagaWorld در آوریل ۲۰۲۱ پس از اینکه این شرکت به دلیل بحران کرونا و بهانه مشکلات اقتصادی اخراج ۱۳۲۹ کارگر را در دستور کار قرار داد، اقدام به اعتصاب کردند. ۱۱۰۰ نفر از اعضای LRSU، در این اعتصاب شرکت کرده بودند. 

در طول اعتصابات بعدی، کارگران تمام مراحل قانونی را رعایت کردند و تلاش‌های زیادی برای مذاکره با حسن نیت با شرکت و دولت کامبوج انجام دادند. 

معاون دبیرکل ITUC با اشاره به برخورد دولت با کارگران پس از مذاکرات قانونی گفت: «ما از شرکت NagaWorld می‌خواهیم تا از نفوذ قابل توجه خود در دولت کامبوج برای متقاعد کردن دولت این کشور به منظور تغییر شیوه برخورد با کارگران استفاده کند. ما می‌خواهیم دولت این کشور با ابطال رای ظالمانه دادگاه، سیثار و دوستانش را آزاد کند و تمام اتهامات علیه او و سایر رهبران LRSU را ملغی کند. شرکت نیز باید کارگران اخراج شده را بازگرداند و با حسن نیت با اتحادیه مذاکره کند. عدالت و گفتگوی اجتماعی تنها راه پیش روی این شرکت است.» 

در سال گذشته مقامات کامبوج نسبت به اعتصاب‌کنندگان خشونت بیشتری به کار بردند و حملاتی که باعث آسیب‌های جدی مانند سقط جنین، شکستگی استخوان‌ها و آسیب‌های صورت و نقص عضو کارگران شده است را علیه اعتصاب کنندگان به‌کار بردند. 

در ۳ آوریل ۲۰۲۲، چیم سیتار و دیگر رهبران LRSU تهدید به مرگ شدند. دفتر اتحادیه‌ی کارگران کامبوج LRSU پیشتر به دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل و سایر سفارتخانه‌ها در مورد این تهدید هشدار داده بود. 

در زمستان سال گذشته، چیم سیتار پس از بازگشت از کنگره ITUC در ملبورن، استرالیا، در فرودگاه پنوم پن پایتخت کامبوج دستگیر شد. 

مقامات ادعا کردند که او با سفر به خارج از کشور شرایط وثیقه خود را زیر پا گذاشته و به زندان افتاده است. با این حال، او هرگز شرایط وثیقه خود را مشاهده نکرده بود و قبلاً بدون حادثه به خارج از کشور سفر کرده بود. 

در ماه گذشته میلادی، برخی اتحادیه‌های اقتصادی جهانی از جمله OECD فشار بر اتحادیه‌ها در کامبوج را محکوم کرده بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز