خبرگزاری کار ایران

خبر سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ از طرحی برای اجاره‌نشینان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۷۵۶

علی خضریان به «طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و ‎اجاره‌بها» برای رفاه حال عموم مردم و به ویژه اجاره نشینان اشاره کرد.

به گزارش ایلنا، علی خضریان (سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس و نماینده مردم تهران) در حساب توییتر خود به «طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و ‎اجاره‌بها» برای رفاه حال عموم مردم و به ویژه اجاره نشینان اشاره کرد. 

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران در مجلس در توئیتی نوشت: 

پس از ۱۶ ماه کار فشرده که با همکاری کمیسیون عمران و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و وزارت راه و شهرسازی بر روی طرح اینجانب در ساماندهی بازار زمین، ‎مسکن و اجاره‌بها صورت گرفت و به صحن علنی مجلس آمده است؛ امید می‌رود تا تغییرات مثبت و قابل‌توجهی را برای ‎مستأجرین ایجاد کند. 

در طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و ‎اجاره‌بها، اقداماتی چون رفع تعارض منافع ‎مشاورین املاک، افزایش تسهیلات اجاره‌بها، افزایش عرضه ملک استیجاری از طریق تکمیل سامانه‌های اطلاعاتی و تغییر سازوکار مالیات بر درآمد اجاره برای حمایت از مستأجرین پیش‌بینی شده است. 

ضمن اینکه تلاش شده تا با قانون‌گذاری در مواردی چون اخذ عوارض از اراضی معطل مانده، کاهش ریسک و افزایش سهولت معاملات و تکمیل سامانه‌های اطلاعاتی املاک به صورت غیرمستقیم در طرح ساماندهی ‎بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها، بر ‎نرخ اجاره اثرگذاری مهمی صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز