خبرگزاری کار ایران

درخواست مجمع دانشجویان عدالتخواه برای ابطال مصوبه مزد ۱۴۰۲

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۵۸۲

مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران نوشت: با وجود تورم حدود ۵۰ درصدی اجاره‌بها و حدود ۷۰ درصدی اقلام خوراکی در سال گذشته، این افزایش دستمزد همراه با فشار و زورگویی در شورایعالی کار، سفره کارگران را نسبت به آغاز سال پیش بسی کوچکتر کرده است.

به گزارش ایلنا،  مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران و بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری، خواستار  ابطال مصوبه دستمزد ۱۴۰۲ شدند.  

در این نامه آمده: 

"قال رسول‌اللّه (صلى الله علیه و آله) «مَن‌ ظَلَمَ‌ اَجیراً اَجرَهُ اَحبَطَ اللهُ عَمَلَهُ وَ حَرَّمَ عَلَیهِ ریحَ الجَنَّة»؛ اگر کسی در اجرت و دستمزد به کارگری ظلم کند، خداوند اعمالش را از بین می‌برد و بوی بهشت را بر او حرام می‌کند!

جناب حجت الاسلام مظفری

ریاست محترم دیوان عدالت اداری

همان‌طور که مستحضرید قانون صراحتا ملاک تعیین حداقل دستمزد سالانه کارگران را سبد معیشت و درصد تورم قرار داده است. با این حال امسال علی‌رغم فشار تورمی بسیار زیاد، علی‌الخصوص در کالاهای اساسی و اجاره خانه‌ها، میزان افزایش دستمزد برخلاف قانون برای حداقل حقوق‌ ۲۷ درصد و برای بقیه ۲۱ درصد تعیین شده است.

در حالی که تصمیمات دولت در سال گذشته منجر به این فشار تورمی شده است، انتظار می‌رفت دولت محترم همانطور که شعار مردمی بودن می‌دهد حداقل زندگی کارگران را نیز تامین می‌کرد.

با وجود تورم حدود ۵۰ درصدی اجاره‌بها و حدود ۷۰ درصدی اقلام خوراکی در سال گذشته، این افزایش دستمزد همراه با فشار و زورگویی در شورایعالی کار، سفره کارگران را نسبت به آغاز سال پیش بسی کوچکتر کرده است.

چرا باید ۴۰ میلیون ایرانی با یک تصمیم غیرمنطقی، غیرکارشناسی و خلاف قانون متضرر شوند؟

صحبت‌های رهبر انقلاب در روز کارگر و ظالمانه خواندن کوتاهی در پرداخت حقوق کارگر و بی توجهی به تامین نیازها و رفاه زندگی او حجت را بر همگان تمام کرد. امید است با ابطال این مصوبه خلاف قانون و عدالت، حقوق کارگران که در مصوبه پیشین ضایع شده جبران گردد. باشد که ما مشمول حدیث تکان‌دهنده پیامبر اکرم(ص) که در دیدار با کارگران مورد تاکید رهبر انقلاب قرار گرفت نباشیم."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز