خبرگزاری کار ایران

اعتراض صدها هزار نفر کادر درمان و خدمه بیمارستان‌های اسپانیا به وضعیت شغلی/ کمبود نیرو عامل فشار کار بیشتر همراه با حقوق کمتر!

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۰۳۱

کادر درمان در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های اسپانیا از کمبود نیرو و عدم جذب پرسنل در مراکز دولتی و تقسیم فشار کار روی تعداد کمتری از پرسنل درحال بازنشستگی در عین عدم افزایش حقوق در هنگام افزایش تورم اروپا ابراز نارضایتی شدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صدها هزار نفر از کارکنان بخش درمان اسپانیا روز یکشنبه در اعتراض به تخریب سیستم بهداشت عمومی توسط دولت راست‌گرا و محافظه کار این کشور، در مادرید پایتخت این کشور تظاهرات کردند. 

دولت مادرید در سال‌های اخیر، به‌ویژه از زمانی که همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ آغاز شد، به دلیل کمبود کارکنان در بیمارستان‌ها و مراکز مراقبت‌های بهداشتی اولیه، هدف انتقاد قرار گرفته است. معترضان می‌گویند که دولت خدمات بهداشت عمومی را از بین می‌برد و از ارائه‌دهندگان درمان در بخش خصوصی حمایت می‌کند. 

لیلیان رامیس، ۶۱ ساله، یکی از پرستاران مرکز بهداشت ال مولار در مادرید، به رویترز گفت: «آن‌ها به جای افزایش حقوق ما را کاهش داده‌اند. ما غرق کار هستیم و جای چند نیروی کار دیگر فعالیت می‌کنیم. ما در خطر انقراض هستیم.» 

کادر درمان در بیمارستان‌ها و  درمانگاه‌های اسپانیا از کمبود نیرو و عدم جذب پرسنل در مراکز دولتی و تقسیم فشار کار روی تعداد کمتری از پرسنل درحال بازنشستگی در عین عدم افزایش حقوق در هنگام افزایش تورم اروپا ابراز نارضایتی شدید کردند.

تظاهرکنندگان منطقه Plaza Cibeles در مرکز شهر را پر از جمعیت کرده و شعار می‌دادند. آن‌ها پرچم‌های خود را نیز به اهتزاز درمی‌آوردند. یکی از تظاهرکنندگان مدل بزرگی از ایزابل دیاز آیوسو، رهبر جناح راست دولت اسپانیا را با بینی‌ای شبیه به پینوکیو درست کرده بود تا او را دروغگو خطاب کند. 

طبق قانون اساسی اسپانیایی‌ها، دولت در اسپانیا مسئول بخش بزرگی از بودجه سلامت به عنوان بخشی از سیستم خدمات عمومی این کشور هست. 

یک سخنگوی دولت منطقه‌ای تعداد افرادی را که در خیابان‌های مرکز مادرید راهپیمایی کردند ۲۵۰ هزار نفر نفر اعلام کرد در حالی که سازمان‌دهندگان آن را نزدیک به یک میلیون نفر اعلام کردند. 

دولت اسپانیا این اتهام را رد می‌کند که دولت او خدمات بهداشت عمومی را به نفع بخش خصوصی از بین می‌برد. 

همچنین هزاران نفر از کارکنان و کادر درمان بیمارستان‌ها در اسپانیا روز یکشنبه در سانتیاگو د کامپوستلا، در شمال غربی این کشور تظاهرات کردند و خواستار حفظ سیستم بهداشت عمومی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز