خبرگزاری کار ایران

موج جدید اعتراضات کارگری گرجستان را درنوردید

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۲۰۶

پیک‌های تحویل کالای گرجستان، رانندگان تاکسی، اپراتورهای دوربین، و کارکنان پزشکی همگی تجمع‌هایی را برگزار کرده‌اند یا ابزارهای کار خود را کنار گذاشتند تا وضعیت معیشتی بهتری را مطالبه کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری اوراسیا-نت، در طی هفته اخیر اعتراضات کارگران بخش خدمات در گرجستان در روزهای اخیر نشان دهنده نارضایتی‌های شدید نسبت به افزایش قیمت‌ها و حذف برخی امکانات تامین اجتماعی بوده است. 

پیک‌های تحویل کالا، رانندگان تاکسی، اپراتورهای دوربین، و کارکنان پزشکی همگی تجمع‌هایی را برگزار کرده‌اند یا ابزارهای کار خود را کنار گذاشتند تا وضعیت معیشتی بهتری را مطالبه کنند. 

در روز دوشنبه ششم فوریه، صداهای کر کننده بوق موتورسیکلت در تفلیس شنیده شد، تعداد زیادی پیک کار شرکت Wolt، خواستار افزایش دستمزد خود شدند. 

یکی از پیک‌ها به Mautskebeli، یک رسانه آنلاین گفته است: «قیمت‌های مواد غذایی دو و سه برابر شده است و دستمزد ما ثابت مانده است!» «برای کاری که انجام می‌دهیم، سودی که لایقش هستیم را نمی‌گیریم.» 

نارضایتی کارگری به حوزه‌های دیگر نیز سرایت کرده است. در این ماه، ده‌ها نفر از اپراتورهای دوربین در فرمولا، یک کانال تلویزیونی حامی کارگران، برای درخواست افزایش حقوق دست به اعتصاب زدند که منجر به اخراج حداقل ۲۰ نفر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز