خبرگزاری کار ایران

نخستین دوره مسابقات ملی مهارت کارگران ایران برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۴۰۴

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی مهارت کارگران ایران ویژه شاغلین بنگاه‌های اقتصادی در بهمن ماه ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا»، ایجاد نشاط در جامعه کارگری و تغییرات مثبت رفتاری، افزایش بهره وری وکارآیی تحرک اجتماعی، پیشرفت شغلی، گسترش خلاقیت ونوآوری، کسب و انتقال تجربه و آشنایی با استاندارد‌های جدید مهارت از مزایای برگزاری این مسابقات برشمرد. 

وی شناسایی وکشف استعدادهای برتر مهارتی را از دیگر مزایای برگزاری مسابقات خواند و بیان داشت: برگزاری مسابقات مهارت میان شاغلین کارخانجات و بنگاه‌های اقتصادی در زمینه‌های مختلف تخصصی و حرفه‌ای فرصتی را برای معرفی بنگاه‌های اقتصادی متعهد به مهارت آموزان فراهم می‌کند و موجب توسعه برند و گسترش بازار در سطح ملی و بین المللی می‌شود. 

معاون وزیر کار، قدرت و توان مهارت کارگران در ایجاد تحول اقتصادی و ارتقای بهره وری، را باور این سازمان دانست و اظهار داشت: مسابقات ملی مهارت کارگران ایران را بر اساس استانداردهای بین المللی بصورت سالانه برگزار می‌شود و از مشارکت بنگاههای اقتصادی در برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی مهارت کارگران استقبال می‌کنیم. 

وی تصریح کرد: مسابقات در سه گروه ماشینکاری صنعتی، طراحی مهندسی و جوشکاری برگزار می‌شود و علاقمندان به شرکت در این مسابقات می‌توانند از تاریخ ۱۵/۹/۱۴۰۱ لغایت ۱۰/۱۰/۱۴۰۱ به وب سایت www. worldskills. ir/news/iwsc01 مراجعه و نسبت به معرفی تیم‌ها اقدام کنند. 

حسینی نیا با بیان این که هیچگونه محدودیتی برای معرفی تیم در ۱۰ رشته مسابقات برای هر بنگاه اقتصادی وجود ندارد، اظهار داشت: رشته‌های (تراشکاری یونیورسال، فرزکاری یونیورسال، تراشکاری CNC و فرزکاریCNC) در گروه ماشین کاری صنعتی، (جوشکاری SMAW، جوشکاری با گاز محافظ CO2 و جوشکاری با گاز محافظ آرگون) در گروه جوشکاری و (طراحی قطعات صنعتی به کمک نرم افزارSOLIDWORKS، طراحی قطعات صنعتی به کمک نرم افزارCATIA و برنامه‌نویسی PLC) در گروه مهندسی از رشته‌های این دوره از مسابقات می‌باشد. 

وی خاطرنشان ساخت: با اعطای مدال طلا، نقره و برنز به همراه جوایز نفیس به نفرات اول تا سوم هر رشته، از برگزیدگان مسابقات ملی مهارت کارگران ایران تجلیل می‌شود و علاوه بر آن برای برگزیدگان کارت مربیگری و آزمون‌گری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و گواهینامه حضور در مسابقات مذکور صادر خواهد شد. 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، حضور حامیان، را پشتوانه‌ای محکم برای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در تحقق اهداف و مسئولیت‌های محوله در مسیر خدمت‌گذاری به مردم عنوان کرد و افزود: بنگاه‌های اقتصادی حامی این رویداد می‌توانند از امتیازات ماده ۶ آیین نامه اجرایی قانون نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور (مصوب هیأت محترم وزیران در تاریخ ۱۹/۰۵/۱۴۰۱) بهره‌مند شوند. 

حسینی نیا خاطرنشان ساخت: بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند درخواست مکتوب خود جهت کمک و مشارکت در تأمین ابزار کارگاهی، مواد اولیه و مصرفی آموزش، آزمون‌های عملی و مجازی و سایر موارد مورد نیاز را از تاریخ ۱۵/۰۹/۱۴۰۱ لغایت ۱۰/۱۰/۱۴۰۱ به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ارائه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز