خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا طرح شد؛

انتقاد به بیمه تکمیلی/ برخی مراکز درمانی کرج بازنشستگان را نمی‌پذیرند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۷۵۸

مازیار گیلانی نژاد از پوشش ناچیز بیمه تکمیلی انتقاد کرد و تاکید نمود این وضعیت باید تغییر کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ماه‌های اخیر انتقاد به سازوکار و سطح پوشش بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش یافته است؛ بازنشستگان از قیچی شدن بسیاری از خدمات درمانیِ تحت پوشش بیمه انتقاد دارند.

مازیار گیلانی نژاد (فعال صنفی کارگران و بازنشستگان) در این رابطه می‌گوید: باید از سازمان تامین اجتماعی و کانون عالی بپرسیم که چرا نظارتی بر عملکرد بیمه گذار تکمیلی نیست؛ چرا بیمه‌گذار بدهی خود به مراکز درمانی مختلف را نمی‌پردازد تا بازنشستگان بتوانند با خیال راحت و مرتب از خدمات درمانی بیمه بهره‌مند شوند؟

او ادامه می‌دهد: هزینه بیمه تکمیلی هر ماه، سر موقع و بدون هیچ ارفاقی از حقوق بازنشسته کسر می‌شود؛ اما ما نمی‌دانیم چرا بیمه‌گذار هنوز به مراکز درمانی مختلف بدهی دارد تا جایی که کلینیک‌ها در تهران و کرج اعلام می‌کنند که دیگر بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ را نمی‌پذیرند.

به گفته‌ی گیلانی‌نژاد، برخی مراکز چشم‌پزشکی در استان البرز به دلیل عدم پرداخت بدهی‌های آتیه‌سازان حافظ، دیگر بیمه‌ی تکمیلی بازنشستگان کارگری را نمی‌پذیرند؛ یک بازنشسته مثلاً چند ماه قبل در یک مرکز درمانی و تحت درمان یک پزشک، مداوا شده اما امروز برای ادامه‌ی همان مداوا نمی‌تواند از بیمه تکمیلی استفاده کند.

این فعال کارگری تاکید می‌کند: این شرایط باید تغییر کند؛ خلف وعده‌های بیمه‌گذار تکمیلی باید موجب شود که سال آینده یا با او قرارداد نبندند یا قراردادی ببندند که ضمانت اجرایی محکم داشته باشد و بار گرانی‌ها بر دوش بیمه شده نیفتد.

گیلانی نژاد در پایان می‌گوید: هر سال به انتهای زمان یکساله قرارداد بیمه تکمیلی که می‌رسیم انباشت بدهی‌ها به مراکز درمانی افزایش و سطح خدمات درمانی بازنشستگان کاهش می‌یابد؛ کانون عالی بازنشستگان باید این نواقص و کاستی‌ها را ترمیم کند تا سال آینده بیمه تکمیلی به ضعف و ناکارآمدی امسال نباشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز