خبرگزاری کار ایران

در آستانه کنفرانس حزب حاکم انگیسی، کارگران راه‌آهن دوباره اعتصاب می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۵۸۷

دو تشکل از سه اتحادیه بزرگ ریلی و حمل و نقلی بریتانیا اعلام کرده‌اند که از اول ماه آینده تقویم میلادی (اول اکتبر) در اعتراض به خصوصی سازی و سرکوب دستمزدی دست از کار می‌کشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از مجله بلومبرگ، دو تشکل از سه اتحادیه بزرگ ریلی و حمل و نقلی بریتانیا اعلام کرده‌اند که از اول ماه آینده تقویم میلادی (اول اکتبر) در اعتراض به خصوصی‌سازی و سرکوب دستمزدی دست از کار می‌کشند.

این اقدام همزمان با برگزاری کنفرانس سالانه حزب محافظه‌کار حاکم بر انگلستان برنامه ریزی شده است. 

اتحادیه رانندگان قطار و اتحادیه ملی کارگران راه آهن، و اتحادیه کارگران حمل و نقل دریایی روز سه شنبه اعلام کردند روزی اعتصاب خواهند کرد که کارکنان و باراندازها در بنادر نیز به اعتصاب آن‌ها همزمان با کنفرانس حزبی دولت مستقر در بریتانیا بپیوندند. 

انجمن مستمری بگیران حمل و نقل به بلومبرگ گفته است که آن‌ها نیز در حال برنامه ریزی برای اعتراضات حضوری در همان تاریخ هستند. 

اعتراضات همزمان راه آهن، ورود اعضای حزب حاکم بریتانیا به کنفرانس سالانه را با سوالات جدی مواجه خواهد کرد. در حالی که پس از سخنان بوریس جانسون، نخست‌وزیر جدید (لیز تراس) گفت «اختلافات بر سر خصوصی‌سازی راه آهن انگلستان برای دولت مهم نیست و این اقدام به طور کامل انجام خواهد شد»، بسیاری از کارگران، دولت را در واکنش به این اقدام به اعتصاب تهدید کردند. 

تا ماه گذشته کانون اعتصابات و اعتراضات در بخش حمل و نقل انگلستان بحث افزایش هزینه‌های زندگی بود که اکنون مسئله خصوصی‌سازی نیز توسط دولت به آنها اضافه شده است. 

میک لینچ، دبیرکل یکی از این اتحادیه‌های کارگری در بیانیه‌ای گفته است: «کارگران حمل‌ونقل به موج اعتصاب‌ها می‌پیوندند و پیامی روشن به دولت و کارفرمایان می‌فرستند که کارگران تداوم حملات به حقوق و معاش و شرایط کاری خود را نمی‌پذیرند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز