خبرگزاری کار ایران

استارباکس آمریکا پیشنهاد حقوقی اتحادیه کارگران خود را پذیرفت/ رهبر اتحادیه کارگران اخراج شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۵۱۹

مدیران استارباکس اعلام کردند که پیشنهاد افزایش حقوق و اصلاح قراردادهای اتحادیه کارگران این شرکت را پذیرفته و در جهت اصلاح حقوق و شرایط کاری گام برخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه نیویورک تایمز آمریکا، مدیران استارباکس با سرمایه‌گذاران در سیاتل آمریکا ملاقات کردند تا طرح کسب‌وکار جدید خود را برای اصلاح ارائه کنند. 

در حالی که صدها نفر از کارگران اتحادیه در روزهای گذشته به وضعیت حقوقی خود اعتراض کردند، برخی از آنان شرایط قراردادی بهتری را خواستار شدند، زیرا این شرکت مزایای زیادی را برای بخشی از نیروهای خود ارائه می‌دهد که همه مشمول آن نیستند. 

با این حال مدیران استارباکس اعلام کردند که پیشنهاد افزایش حقوق و اصلاح قراردادهای اتحادیه کارگران این شرکت را پذیرفته و در جهت اصلاح حقوق و شرایط کاری گام برخواهند داشت. 

این درحالی است که پس از پیروزی موقت اتحادیه و کارگران استارباکس، رهبر اتحادیه استارباکس می‌گوید که شرکت او را مجبور به خروج از این شرکت کرده است. 

جاز بریزاک به نیویورک تایمز گفت: مدیران از پاسخگویی به درخواست‌های اتحادیه عذر او را خواسته‌اند. در پی این اقدام استارباکس گفت که به دنبال متعادل کردن تعداد نیروها با نیازهای اقتصادی خویش است و به همین دلیل اقدام به تسویه حساب با برخی نیروها خواهد کرد! 

یکی از کارمندان استارباکس در بوفالو که در سال گذشته به رهبری کمپین اتحادیه در قهوه‌های زنجیره‌ای کمک کرده است، شرکت را متهم کرده است که او را به انتقام از تلاش‌های سازمان‌دهی‌اش مجبور به خروج کرده است. 

طبق گزارش نیویورک تایمز این کارمند، جاز بریزاک، مورد اتهامات غیرمنصفانه است که توسط برخی نیروهای طرفدار مدیریت شرکت مطرح شده است. 

خانم بریزاک که در میان کارمندان استارباکس شهرت بالایی داشت، در مصاحبه‌ای گفته بود: «به مدت هفت ماه، شما و استارباکس با امتناع از پاسخگویی به دسترسی حقوق و درخواست‌های مرخصی‌ام به عمد ادامه کار من در این شرکت را غیرممکن کرد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز