خبرگزاری کار ایران

شبکه ریلی انگلستان به خاطر اعتصاب مزدی کارگران فلج شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۱۴۲

کارشناسان اقدام به اعتصاب اتحادیه کارگران ریلی انگلیس را ناشی از اختلاف بر سر حقوق و قرارداد مشاغل با دولت معرفی کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از مجله بلومبرگ، اعتصاب گسترده کارگران خطوط ریلی درون شهری انگلستان در چندین شهر بزرگ، باعث توقف شهرهای بزرگ این کشور از جمله لندن شده است. 

اندیشکده CEBR خسارت وارده به اقتصاد به دلیل اعتصاب را ۶۵.۳ میلیون پوند تخمین زده و ادعا کرده که شبکه ریلی بریتانیا تحت تاثیر این اعتصاب سه روز است که با مشکل حاد مواجه شده. 

کارشناسان این اقدام اتحادیه کارگران ریلی انگلیس را ناشی از اختلاف بر سر حقوق و قرارداد مشاغل با دولت معرفی کردند. اعتصابات شبکه ریلی بریتانیا در این هفته در سراسر این کشور به امواج ناامیدی اقتصادی افزوده است. 

به گفته مرکز تحقیقات اقتصاد و بازرگانی بریتانیا CEBR، شیوع کار از راه دور، که توسط گسترش بیماری کرونا دیگر به امری طبیعی بدل شده است، به طور قابل توجهی آسیب اقتصادی ناشی ضعف صنعت حمل‌ونقل عمومی انگلستان را پنهان کرده است. 

این اندیشکده مستقر در لندن ادعا کرده است که اقتصاد بریتانیا ۶۵.۳ میلیون پوند (۷۷.۱ میلیون دلار) از اعتصابات بین ۱۸ تا ۲۰ آگوست (در هفته جاری) متحمل خسارت خواهد شد. این اقدام شامل اعتصاب در زیرمجموعه ۱۴ شرکت قطار شهری انگلیس بوده که به طور واضح بر سر مسائل افت ارزش دستمزد کارگران و تلاش آن‌ها برای افزایش حقوق است. 

طبق گزارش بلومبرگ، ارزش دستمزد واقعی در بریتانیا با سریع‌ترین سرعت در ۲۱ سال گذشته، کاهش یافته است. 

شبکه ریلی انگلستان به خاطر اعتصاب مزدی کارگران فلج شد

به گفته استیون فاین، مدیر اجرایی کارگزار شرکت ریلی پیل هانت، این اعتصاب‌ها برای شرکت‌های خدمات مالی در شهر لندن «مزاحمت» است. 

اتحادیه‌ها در برابر سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت مستقر مقاومت می‌کنند و با کمک ابزارهایی چون تجمع، طومارنویسی و کمپین‌سازی و اعتصاب، خواهان افزایش دستمزدها هستند تا با نرخ فزاینده تورم بریتانیا که در حال حاضر به از ۱۰ درصد عبور کرده است، بتوانند دست و پنجه نرم کنند. 

تورم انگلستان اکنون تنها بعد از نیم قرن دوباره دو رقمی شده است.

انتهای پیام/
رضا اسدآبادی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز