خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت:

افزایش حقوق به واسطه خلق پول مانند روال معیوب گذشته خواهد شد / چگونگی افزایش حقوق که منجر به تورم نشود در حال پیگیری است / طی 8 سال گذشته حجم نقدینگی در کشور 8 برابر شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۲۷۲

سخنگوی دولت گفت: افزایش حقوق صورت می‌گیرد، اما اینکه منابع آن چگونه تأمین شود که این افزایش حقوق منجر به ایجاد تورم نشود در حال پیگیری است. اگر افزایش حقوق انجام شود و به واسطه خلق پول افزایش حقوق اعمال شود، مانند روال معیوب گذشته خواهد شد که با خلق پول تورم ایجاد شده و حقوق ها نیز مستهلک می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی بهادری جهرمی در جریان سفر به استان مرکزی و در پاویون استان در جمع خبرنگاران، افزود: باید چکش‌کاری شود و میزان افزایش حقوق به گونه‌ای باشد که تورم زا نباشد، ‌منابع آن پیش‌بینی شود. امید است در کوتاه مدت به جمع بندی نهایی برسد و خبرهای خوشی برای کارمندان و بازنسشتگان لشکری و کشوری اعلام شود.

وی ادامه داد: افزایش حقوق اعمال شده در سال جاری به نوعی می تواند جبران کننده بخشی از فشاری که تورم 3 تا 4 سال گذشته بر مردم تحمیل کرده باشد. اما این جبران هزینه های زندگی برای سایر سطوح کارمندان کمتر اتفاق افتاده است. در این راستا در دولت مباحث متعدد بسیاری مطرح بود که بتوان به نحو مناسبی این کاستی ها را جبران کرد.

سخنگوی دولت اظهار داشت: در بازه زمانی 3 تا 4 سال گذشته نقدینگی بسیار زیادی در کشور ایجاد شده است. همچنین طی 8 سال گذشته منتهی به شهریور ماه 1400، حجم نقدینگی در کشور 8 برابر شده است. این فرایند به این معنا است که از 460 هزار میلیارد تومان به بیش از 4000 هزار میلیارد تومان رسیده که این حجم نقدینگی، تورم خیلی زیادی ایجاد کرده است. این تورم مستمر وجود دارد، چرا که نقدینگی وجود خارجی دارد و تا زمانی که نقدینگی به سمت رشد اقتصادی هدایت نشود، تورم وجود خواهد داشت.

بهادری جهرمی تصریح کرد: افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در صورت نهایی شدن جزئیات و تأمین منابع اعمال می‌شود. به تازگی سازمانهای امور استخدامی و برنامه و بودجه به توافق در راستای افرایش حقوق کارمندان و بازنشستگان رسیده‌اند که این توافق هنوز جزئیاتش نهایی نشده است.

وی بیان داشت: این موضوع در جلسات هیئت دولت و ستاد هماهنگی اقتصادی در حال بحث است، اما اصل اینکه بتوان در سقف منابع کمکی کرد، مورد پذیرش تمامی دولتمردان است. باید در نظر داشت هنگامی که تورم استمرار پیدا کند، قدرت خرید مردم، کارکنان و بازنشستگان کاهش پیدا می‌کند.

سخنگوی دولت تأکید کرد: در سال جاری در حوزه بازنشستگان تامین اجتماعی و کارمندانی که حداقل بگیر بودند، افزایش قابل قبولی چه در حوزه کارمندان و چه در حوزه کارگران رخ داد و افزایش 57 درصدی کم سابقه و بیشتر از میزان تورم بود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز