خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

عملکرد درمانگاه‌های تامین اجتماعی مناسب نیست/ کارگر و بازنشسته نباید برای درمان اموالش را بفروشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۹۸۲

یک فعال کارگری گفت: ما خواستار اجرای قانون الزام و پرداختِ صفر تا صد خدمات درمان هستیم. کارگران و بازنشستگان نباید بعد از سال‌ها کار و ۳ بار پرداخت حق بیمه، برای یک جراحی مجبور به فروش اموال خود شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیدعلی کریمی (دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین) با اشاره به انتشارِ خبرهایی مبنی بر احتمالِ تعطیل شدنِ داروخانه‌های شیفت شبِ درمانگاه‌های موجود در استان قزوین گفت: با توجه به افزایش ۱۰۰ تا ۳۰۰درصدیِ قیمت دارو، تعطیلیِ داروخانه‌های شیفت شبِ درمانگاه‌ها فشار مضاعفی بر کارگران و بازنشستگان وارد می‌کند. اگر سازمان تأمین اجتماعی چنین برنامه‌ای دارد، بداند که ما با آن مخالفیم و نباید بیش از این به کارگران و بازنشستگان فشار وارد شود. 

وی ادامه داد: در البرز و محمدیه درمانگاه‌های تأمین اجتماعی به صورت نیم بند کار می‌کنند و خیلی مورد رضایتِ مردم نیستند. در این دو شهر درمانگاه علوم پزشکی نیز وجود ندارد و این دو درمانگاه تنها مراکز درمانیِ مردم آنجا هستند. با این اوصاف انتظار ما این بود که این درمانگاه‌ها ارتقا پیدا کنند و بتوانند خدماتِ تخصصی بیشتری ارائه دهند اما متأسفانه می‌بینیم قصدِ کاهش همین اندک امکانات را دارند. 

کریمی با اشاره به لزوم اجرای قانون الزام گفت: نه تنها قانون الزام را رعایت نمی‌کنند بلکه روز به روز خدمات درمان مستقیم تأمین اجتماعی هم کاهش پیدا می‌کند. 

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین بیان کرد: ما سه بار در زمان اشتغال و بازنشستگی حق بیمه پرداخت می‌کنیم اما روز به روز خدمات درمان کاهش پیدا می‌کند. 

کریمی بیان کرد: از یک طرف مراکز مستقیم تامین اجتماعی کم است و خدماتش به کمترین میزان رسیده و از طرف دیگر بیمارستان‌های خصوصی بیمه تامین اجتماعی را قبول نمی‌کنند و کارگر و بازنشسته‌ای که به ناچار کارش به این مراکز می‌افتد باید هزینه درمان را یکجا بپردازد و بعد هم معلوم نیست چه مقدار از آن پول را بتواند زنده کند، چراکه تفاوتِ تعرفه بین بخش خصوصی و دولتی مشکلات بسیاری ایجاد کرده است. 

وی ادامه داد: معلوم نیست کارگران و بازنشستگان با این سطح درآمد چگونه می‌توانند هزینه‌‌های سنگینِ درمان را پرداخت کنند؟ اگر کارگری مجبور به بستری در بیمارستان خصوصی باشد احتمالا اگر پس‌اندازی هم داشته باشد آن پس‌انداز را باید یکجا به بیمارستان بدهد و چیزی هم قرض بگیرد.

این فعال کارگری بیان کرد: ما خواستار اجرای قانون الزام و پرداختِ صفر تا صد خدمات درمان هستیم. کارگران و بازنشستگان نباید بعد از سال‌ها کار و ۳ بار پرداخت حق بیمه، برای یک جراحی مجبور به فروش اموال خود شوند!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز