خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب:

فرهنگ شهادت طلبی شیعه را از بقیه فرقه‌ها و اسلام را از بقیه مکتب‌ها متمایز می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۹۱۰

دبیرکل خانه کارگر گفت: شهادت طلبی و ایثار فرهنگ شیعه است که شیعه را از بقیه فرقه‌ها و اسلام را از بقیه مکتب متمایز می‌کند. باورمان به فرهنگ مذکور است که ما را به هیات‌های عزاداری اباعبدالل(ع) سوق می‌دهد و در کنار هم برای احیای مراسم عزاداری جمع می‌شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در شب چهارم ماه محرّم و مراسم عزاداری امام حسین (ع) که در خانه کارگر برگزار شد، ضمن عرض خیر مقدم به حاضران در مراسم و قرائت آیه ۱۶۹ سوره آل عمران اظهار داشت: یکی از ابعاد اساسی فرهنگ، رویه، شکل و روحیه است و وقتی اسم محرم می‌آید نصب پرچم‌های سیاه در مساجد، برپایی تکیه‌های عزاداری و موکب‌ها و… به ذهن‌ها متبادر می‌شود.

دبیرکل خانه کارگر در ادامه افزود: فرهنگ محرم تنها در این شکل‌ها و رویه‌ها خلاصه نمی‌شود و بُعد دیگر، فلسفه و انگیزه‌ای است که به قیام عاشورا منجر شد و در نهایت شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش را رقم زد.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) برای احیای دین جدش از مکه به سمت کوفه و کربلا حرکت کرد، یادآور شد: در معرفی انگیزه قیام امام در کتب برخی مورخان شیعه و اهل سنت مانند ابن خلدون و در بین تشیع مانند آیت الله صالحی نجف آبادی، انگیزه خلافت مورد بحث قرار گرفته است.

محجوب افزود: حتی برخی روحانیون، مرحوم دکتر شریعتی را به خاطر پررنگ‌تر کردن روحیه شهادت طلبی و سلحشوری امام حسین (ع) و پرداختن به قیام عاشورا، در نهایت بی‌انصافی مذمت کرده‌اند.

دبیرکل خانه کارگر به برخی ادعاهای عجیب درباره جنگ طلب بودن امام حسین (ع) اشاره و تاکید کرد: امام از مکه به سمت کوفه حرکت کرد تا باعث ریخته شدن خون کسی در مکه و کعبه نباشد و اگر امام برای جنگ می‌رفت طوری برنامه ریزی می‌کرد که حضورش در کربلا قبل یا بعد از محرم باشد.

وی در ادامه یادآور شد: در خطبه‌هایی که سالار شهیدان کربلا در بین راه و در هر توقفگاهی می‌خواندند بارها اعلام کردند که قصد جنگ ندارند و حتی زمانی که حر بن یزید ریاحی محاصره‌اش کرد مکررا به پرهیز از جنگ اشاره می‌کردند.

نماینده ادوار مجلس افزود: شناخت فرهنگ اساسی محرم و تفاوتش با فرهنگ‌های دیگر را باید در تلاش‌های دشمنان در قرون متمادی و در زمان حاضر برای تحریف واقعه عاشورا جستجو کرد و همان طور که قبلا اشاره شد از اختصاص ۹۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۰۸ از سوی سازمان سیا بابت تخریب فرهنگ عزاداری‌ها و عاشورا می‌توان به اهمیت موضوع پی برد.

محجوب در ادامه گفت: فرهنگ محرم یعنی ترویج شهادت طلبی و روح قیام عاشورا و سیره امام با جنگ طلبی مغایرت دارد. امام در عین شهادت طلبی، بارها دشمنانش را نصیحت کردند که اگر بیعت را شکسته‌اند حداقل اجازه دهند از کربلا به سمت سرزمین دیگری عزیمت کنند.

دبیرکل خانه کارگر در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حجت اسلام ابوالحسنی، معاون امور تبلیغات خانه کارگر، به ویژگی شخصیتی و ساده زیستی و اخلاص و تبلیغ بی‌ریای او اشاره کرد و همچنین از تلاش‌های یکی دیگر از خادمان امام حسین (ع) مرحوم حاج حسن رسولی، مدیرعامل اتحادیه امکان در خدمت به جامعه کارگری در تهیه بن‌های کارگری تقدیر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز