خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

مداحان در محرم از بیان خرافات پرهیز کنند/ کاری نکنید که محرم را عامل تشدید ویروس کرونا معرفی کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۰۳۷

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: درماه محرم مداحان از بیان خرافات به شدت پرهیز کنند و در عین حال باید با توجه به شرایط همه گیری کرونا در مجالس و محافل عزاداری پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

آیت الله نور مفیدی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: با توجه به شدت شیوع کرونا در استان از مردم انتظار داریم در این ماه، مراسمات عزاداری را با رعایت کامل  پروتکل های بهداشتی برگزار کنند و کاری نکنید که دشمنان محرم را عامل تشدید ویروس کرونا معرفی کنند. ضمن اینکه لازم است اقلام بهداشتی در هئیت ها نیز توزیع شود.

وی تصریح کرد: بعضی از مداحان ممکن است درماه محرم و یا در روضه خوانی  نقل هایی از امام حسین (ع) کنند که صحت نداشته باشد و مداحان حتما دراین ماه از بیان خرافه‌ها به شدت بپرهیزند.

وی افزود: مداحان از خرافات و بیان مطالب ضعیف و بی سند پرهیز کنند. مداحان نباید هر چیزی برای گریاندن مردم در مجالس محرم از امام حسین ذکر کنند.

نماینده ولی فقیه دراستان گلستان تصریح کرد: از همه گویندگان درخواست داریم واقعا به متون اصیل نهضت امام حسین (ع) توجه بیشتری کنند و بخصوص بیانات خود امام حسین (ع) را برای مردم بیان کنند.

وی گفت: شعارهای محرم نباید تکراری باشد و در این ماه عزاداران سعی کنند با لباس‌های یک شکل حضور داشته باشند و باید کاری کنیم فضای عاشورایی در جامعه شکل بگیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز