خبرگزاری کار ایران

افزایش قیمت نفت پس از اعتصاب کارگران نفت و گاز نروژ

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۲۳۷

وزارت کار نروژ در پی اعتصاب کارگران نفت و گاز اعلام کرد در صورت لزوم در جهت لغو اعتصاب مداخله خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، روز سه‌شنبه (امروز) اعتصاب کارکنان بخش نفت و گاز نروژ آغاز می‌شود. این اعتصاب شامل سه مرحله است که از امروز سه شنبه آغاز می‌شود و در صورت‌ عدم رسیدگی به درخواست‌های اتحادیه کارگران بخش نفت و گاز، روزانه بخش بیشتری از تولید نفت و گاز نروژ کاهش خواهد یافت. امروز ۸۹ هزار بشکه از تولید روزانه نفت و معادل ۲۷۵۰۰ بشکه، از تولید گاز کاسته خواهد شد و این رقم از فردا چهارشنبه افزایش خواهد یافت تا تولید گاز به میزان ۲۵٪ و تولید نفت نیز ۱۵٪ کاهش یابد. 

انتشار این اخبار موجب شد تا قیمت نفت و گاز در بازارهای بین‌المللی افزایش یابد. این اتفاق مصادف است با تحریم‌های غرب علیه روسیه و نیز کاهش صادرات گاز از سمت روسیه به اتحادیه اروپا و می‌تواند ریسک بخش انرژی اروپا را افزایش دهد. 

وزارت کار نروژ در پی این اقدام بیان کرد که این اتفاق را «از نزدیک» رصد می‌کند و اعلام کرد در صورت لزوم در جهت لغو این اعتصاب مداخله خواهد کرد. 

کارگران این بخش خواهان دستمزدهای بالاتری نسبت به آنچه در قرارداد‌های‌شان ذکر شده (با توجه به تورم اتحادیه اروپا) هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز