خبرگزاری کار ایران

تأخیر در ارائه لباس و ابزار کار به کارگران شهرداری نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۶۰۹

کارگران شهرداری نیشابور از تاخیر چند ماهه پیمانکار در ارائه لباس، کفش ایمنی و ابزار کار مناسب به کارگران انتقاد کردند.

تعدادی از کارگران شهرداری نیشابوردر تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: تاخیر شرکت‌های پیمانکاری در ارائه لباس کار، کفش ایمنی و ابزار کار مناسب به کارگران از ابتدای سال جاری شروع شد اما با وجود پیگیری‌ها و در میان گذاشتن این معضل با مسئولان شهری، هنوز اقدامی جدی درباره آن صورت نگرفته است.

آن‌ها با بیان اینکه عرف کارگاه‌ها بدین ترتیب است که هر ۶ ماه یکبار لباس ایمنی و هر سال یکبار کفش ایمنی به کارگران داده می‌شود اما برخی شرکت‌های پیمانکاری به دلیل مشکلات مالی یا هر دلیل دیگری این عرف را رعایت نمی‌کنند، درباره نداشتن ابزار کار افزودند: کارگران از لحاظ داشتن ابزار کار همانند گاری‌های زباله‌بر هم در مضیقه‌اند و در حال حاضر سه ماه است از کیسه‌های زباله استفاده می‌کنند. شرکت پیمانکاری نیز هم این معضل را به‌صورت جدی پیگیری نمی‌کند و به دلایل مختلف از تهیه لباس و کفش ایمنی و تهیه گاری برای کارگران سر باز می‌زند.

به گفته کارگران، جمع‌آوری حجم زیادی از زباله‌های شهر نیاز به گاری دارد و کارگران به سختی می‌توانند بدون امکانات و ابزار کار کنند. شرکت حتی گاری زباله‌بر ندارد و گاری‌های برجا مانده قبلی هم غالبان نیاز به تعمیر، رفع شکستگی و تعویض کلی دارند و کار با چنین ابزاری باعث کاهش سرعت عمل کارگران شده و فشار زیادی به آنها وارد می‌کند.

کارگران پیمانی شهرداری نیشابور در پایان اظهار داشتند: این معضل را به مسئولین شهری گفته‌ایم اما ظاهرا هنوز اقدامی انجام نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز