خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بار سوءمدیریت دولت‌ها بر دوش کارگران و بازنشستگان است/ هیچ دولتی در افزایش دستمزدها درست عمل نکرده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۹۵۹

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته شهرستان تهران گفت: هر دولتی که روی کار آمده، دولت قبلی را تخریب و از سوءمدیریت آن انتقاد کرده، اما در عمل، خودش هیچ گرهی از مشکلات باز نکرده و نتوانسته به چالش‌ها پایان دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته شهرستان تهران) با انتقاد از وضعیت نابسامان گرانی و تورم و ناتوانی‌ها در کنترل قیمت‌ها گفت: از بیماری تا بیکاری، از گرانی تا تورم و خلاصه همه چالش‌ها و مشکلات، ناشی از سوءمدیریت مسئولان است اما تاوانش را مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه می‌دهند. 

عیوضی با انتقاد از شعارزدگی و دادن وعده‌های بدون پشتوانه از سوی مسئولان گفت: در سال‌های گذشته وعده‌های رفع مشکلات، بهبود وضع معشیت مردم و پررنگ شدن سفره‌های کارگران و بازنشستگان را شنیده‌ایم، اما با کمال تاسف نتیجه این وعده‌ها نه تنها در عرصه‌های اقتصادی بلکه در سفره‌های دهک‌های پایین جامعه دیده نمی‌شود. 

وی با اعلام اینکه فساد، رانت، اختلاس، زدوبند و اوضاع نامناسب اقتصادی کشور ناشی از سوءمدیریت در کنترل رفتارها و عملکردها بوده است، گفت: هر دولتی که روی کار آمده، دولت قبلی را تخریب و از سوءمدیریت آن انتقاد کرده، اما در عمل، خودش هیچ گرهی از مشکلات باز نکرده و نتوانسته به چالش‌ها پایان دهد. 

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته شهرستان تهران با یادآوری شعارهای افزایش حقوق، بهبود معیشت و رفع مشکلات اقتصادی که بارها از سوی مسئولان مطرح شده، گفت: در تمامی اظهارنظرهای دولتمردان در دوره‌های مختلف، وعده بهبود اوضاع را دادند و دلیل تمامی مشکلات را سوءمدیریت دولت گذشته اعلام کردند، اما امروز می‌بینیم که در دولت جدید هم بعد از گذشتِ ۶ ماه وضعیت اقتصادی بد و گرانی و تورم لجام‌گسیخته‌تر شده است. 

وی با تاکید بر اینکه برای جبران تورم و گرانی دو راهکار بیشتر وجود ندارد، گفت: راهکار اول این است که توان مالی حقوق بگیران در قالب افزایش حقوق و دستمزد به اندازه‌ای بالا برود که پاسخگوی گرانی‌ها باشد و راهکار دوم آن است که دولت بتواند تورم را به اندازه‌ای پایین بیاورد که حقوق بگیران بتوانند با همین مبلغ ناچیزی که دریافت می‌کنند، پاسخگوی هزینه‌های زندگی باشند. 

عیوضی با اعلام اینکه هیچ دولتی در افزایش دستمزد و پررنگ کردن سفره کارگران و بازنشستگان به درستی عمل نکرده است، گفت: تا امروز هیچ دولتی در کنترل قیمت‌ها موفق نبوده و تاوان این ناتوانی و سوءمدیریت را کارگران، بازنشستگان و دهک‌های پایین جامعه داده‌اند. 

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته شهرستان تهران با تاکید بر اینکه تمامی اقشار جامعه از گرانی و تورم لطمه می‌بینند و بار سوءمدیریت دولت بر دوش دهک‌های پایین جامعه سنگینی می‌کند، گفت: بیشترین تبعات بحران‌ها نصیب حداقل بگیرانی می‌شود که در سخت‌ترین شرایط ناچار هستند با گرانی بالا و دستمزد ناچیز سر کنند. 

وی با تاکید بر اینکه سلامتی بزرگترین ثروت و نعمت است، گفت: بازنشستگان و سالمندان در شرایطی که حقوق‌های ناچیزی دریافت می‌کنند، با انواع بیماری‌ها دست به گریبان هستند و این زندگی را برای بازنشستگان سخت‌تر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز