خبرگزاری کار ایران

وزیر رفاه مطرح کرد؛

خبرهای خوب برای بسته معیشت شب عید/ دستمزد در روزهای آینده نهایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۲۱۶

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: به دستور رئیس جمهور، طراحی‌هایی را در وزارتخانه برای شب عید انجام دادیم و با معاون اول رئیس جمهور و سازمان برنامه نیز مطرح کردیم و جمع‌بندی از نظر ما تمام است.

به گزارش ایلنا، حجت الله عبدالملکی در مراسم امروز نمایشگاه عملکرد شش ماهه وزارت کار، گفت: در راستای سیاست رفع فقر مطلق یکی از محورهای مهم رفع فقر غذایی است که در این راستا گاهی ارائه بسته‌های غذایی مطرح می‌شود. گاهی نیز سیاست ارزان کردن غذا دنبال می‌شود که ما بیشتر مایل به این سیاست هستیم. 

وی در پاسخ به اینکه «با توجه به تاکید رئیس جمهور در جلسه اخیر شورای عالی رفاه، جهت رفع فقر مطلق و اقداماتی در این راستا به ویژه برای شب عید و دستگیری نیازمندان، چه برنامه‌ای دارید؟» گفت: به دستور رئیس جمهور، طراحی‌هایی را در وزارتخانه برای شب عید انجام دادیم و با معاون اول رئیس جمهور و سازمان برنامه نیز مطرح کردیم و جمع‌بندی از نظر ما تمام است. خبرهای خوبی از این جهت وجود دارد و اجازه می‌خواهم مقامات ذیربط آن را اعلام کنند. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اینکه آیا این برنامه در حوزه بسته معیشتی است؟ گفت: بله، در حوزه معیشتی است و انشاءالله بسته معیشتی خواهیم داشت. ما تصمیم ساز هستیم و پول را سازمان برنامه باید تخصیص دهد. توافقات کلی انجام شده، ولی احتمالا قرار است مواردی به آن اضافه شود که اجازه می‌خواهم وقتی نهایی شد اعلام کنیم. 

عبدالملکی درباره شناسایی افراد فاقد بیمه و حذف یارانه بگیران پردرآمد نیز عنوان کرد: سامانه‌های وزارت رفاه همین الان هم امکان این کار را دارند، البته در جلسه اخیر شورای عالی رفاه همه دستگاه‌ها مکلف شده‌اند که اطلاعات برخط در اختیار ما قرار دهند که منتظر تصویب نهایی برنامه بودجه هستیم و آمادگی کامل برای این شناسایی‌ها را داریم. 

وی درباره تعیین دستمزد کارگران نیز گفت: جلسات دائما در حال برگزاری است و نمایندگان کارگری و کارفرمایی و نمایندگان دولت حضور دارند که روزهای آینده نهایی می‌شود. جلسات خوب پیش می‌رود و به نظرم خبرهای خوبی در راه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز