خبرگزاری کار ایران

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی مطرح کرد:

در وزاتخانه‌ی مردم اصل بر فعالیت تعاونی است/ ایجاد بیش از ۲۸هزار فرصت شغلی در بخش تعاون

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۹۸۸

وزیر کار گفت: در این مدت بیش از هزار و ۲۴۰ تعاونی راه‌اندازی شده که ۳هزار و ۴۰۰میلیارد تومان سرمایه برده و ۲۸هزار فرصت شغلی ایجاد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الله عبدالملکی در جلسه بررسی میزان پیشرفت سند توسعه بخش تعاون کشور گفت: محور اصلیِ فعالیتهای دولت در این شش ماه خدمت به مردم و استفاده از توانمندی‌های مردم برای انجام امور بوده است. برای اینکار باید تعاونی‌ها را گسترش دهیم، لذا تعاونی برای ما اهمیت بسیار ی دارد. 

وی گفت: در این شش ماه دستاوردهای خوبی در حوزه تعاون انجام شده است. از جمله می‌توان به ایجاد داشبورد مدیریتی سامانه جامع و هوشمند مکان محور تعاونی‌های کشور، توسعه سامانه جامع و هوشمند تعاون، ایجاد خط اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی برای تعاونی‌ها و شکل‌گیریِ ۱۱ مرکز نوآوری بخش تعاون و ۹ شرکت تعاونی دانش بنیان اشاره کرد. 

وی افزود: در این مدت بیش از هزار و ۲۴۰ تعاونی راه‌اندازی شده که ۳هزار و ۴۰۰میلیارد تومان سرمایه برده و ۲۸هزار فرصت شغلی ایجاد کردند. 

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در این مدت مشکل حدود ۶۰۰ شرکت تعاونی حل شده است. همچنین در مورد مطالبات تعاونی‌های سهام عدالت بحث شد و قرار شد در اسرع وقت ۷۵درصد از حقوق‌های عقب‌مانده خود را بگیرند و ۲۵درصد هم بعد از حسابرسی به آن‌ها پرداخت شود. 

عبدالملکی گفت: ۲۱۴ فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه تعاون اتفاق افتاده است. ۸۶ تعاونی مسکن متعارف با ۶هزار عضو کار خود را شروع کردند و ۴۵درصد تسهیلات مازاد از سوی بانک توسعه و تعاون برای مناطق کمتر توسعه یافته اختصاص پیدا کرده است. 

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در خصوص سند توسعه تعاون گفت: متاسفانه خیلی به این سند در سالهای گذشته اعتنایی نشده است اما ما این سند را به صورت جدی پیگیریِ خواهیم کرد و در طول مسیر این سند را اصلاح و تکمیل خواهیم کرد. 

وی در خصوص علت‌عدم شکل‌گیری تعاون در کشور گفت: فرهنگ تعاون در کشور شکل نگرفته است و مهم‌ترین مولفه در اینجا باور مردم به تعاون است. برای باورمند کردنِ جامعه به تعاون بارِ بیشتر بر روی دوش مسئولین است. اگر مسئولین به تعاون باور داشته باشند این فرهنگ، ساری و جاری خواهد شد. 

عبدالملکی تاکید کرد: در وزاتخانه‌ی مردم اصل بر فعالیت تعاونی است و اگر نشد به سمت فعالیت دولتی و خصوصی می‌رویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز