خبرگزاری کار ایران

دادستان آبیک عنوان کرد:

تاکید بر رعایت مسائل زیست محیطی توسط دامداران آبیک

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۶۸۹

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک گفت: مسائل زیست محیطی نباید فدای مسائل مختلف دیگر شود و اگر در گذشته در زمینه فعالیت دامداری ها به صورت اصولی مدیریت می‌شد امروز شاهد این حجم از معضلات زیست محیطی از سوی دامداری‌ها نبودیم.

به گزارش ایلنا، مرتضی محمدی در جلسه هم‌اندیشی با دامداران شهرستان آبیک در راستای رفع مشکلات زیست محیطی، این شهرستان را قطب تولید دام و فرآورده‌های دامی در استان و کشور دانست و ضمن قدردانی از زحمات تولیدکنندگان در عرصه دامی اظهار کرد: شهرستان آبیک در نقطه‌ای قرار گرفته که از چهار سمت از شرق توسط نیروگاه، غرب سیمان، شمال معادن و جنوب دامداری‌ها و مرغداری‌ها و ریزگردها احاطه شده که فعالیت آن‌ها علاوه بر آلودگی هوا موجب آسیب به محیط زیست و ایجاد معضلات زیست محیطی شده‌ است.

دادستان شهرستان آبیک افزود: تولیدکنندگان عرصه دام و دامداران لازم است در کنار تولید و اشتغال به مسائل محیط زیست توجه داشته باشند و خود را ملزم به رعایت قوانین زیست محیطی کنند؛ چرا که آلایندگی محیط زیست به خود ما برمی‌گردد و بر سلامت و بهداشت مردم پیامد منفی به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تشکیل پرونده قضایی برای ما راحت است اما تمایل نداریم موضوعات را قضایی پیش ببریم، اذعان کرد: از دامداران انتظار داریم در زمینه مسائل محیط زیستی پیشرو باشند و پای کار بیایند و در خصوص مسائل زیست محیطی اعم از آب، خاک، هوا و پسماند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند تا نیازی به اخطار و تذکر مسئولان محیط زیست، جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت و درمان نداشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه برنامه‌های آموزشی تاکید کرد و افزود: با انجام اقدامات لازم در زمینه مسائل محیط زیست و جلوگیری از ایجاد آلایندگی و رفع معضلات زیست محیطی، هم دغدغه دامداران رفع می‌شود و هم دغدغه‌ ما در زمینه حقوق عامه و حوزه محیط زیست مرتفع می‌شود.

محمدی بر مدیریت پسماندهای پزشکی، فاضلاب و کودهای دامی از سوی واحدهای دامی تاکید و ادامه داد: تا چهار ماه آینده هر واحد دامی که نسبت به رعایت مسائل زیست محیطی اهتمام وزرد و اقدامات لازم را انجام دهد قابل احترام و مورد حمایت ماست اما هر صاحب دامداری که اقدامی در خصوص رعایت مسائل محیط زیست انجام ندهد طبق پیش‌بینی قانونگذار، بدون لحاظ کردن اشتغال افراد و وجود دام برخورد قاطع قانونی و پلمب صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز