خبرگزاری کار ایران

اعتراض پرستاران تامین اجتماعی به بی‌توجهی کمیسیون اجتماعی مجلس به استفساریه بازنشستگی

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۱۸۴

پرستاران سازمان تامین اجتماعی امروز با حضور در مقابل این سازمان به مخالفت با بازنشستگی زودتر از موعد خود اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرستاران سازمان تامین اجتماعی به مخالفت این سازمان با بازنشستگی زودتر از موعد خود اعتراض کردند. طبق قانون تامین اجتماعی، امکان بازنشستگی زودتر از موعد با ۲۰ سال بیمه‌پردازی مستمری با ۲۵ سال بیمه‌پردازی متناوب برای مشمولان مشاغل سخت و زیان آور، وجود دارد با این حال به گفته پرستاران معترض، سازمان تامین اجتماعی به استناد ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری شروط دیگری را برای کارکنان مشمول قانون تامین اجتماعی در نظر گرفته است. 

بر این اساس، پرستاران باید با شروطِ حداقل ۳۰ سال سابقه خدمت برای مشاغل غیر تخصصی و ۳۵ سال برای مشاغل تخصصی با تحصیلات دانشگاهی کارشناسی ارشد و بالاتر با درخواست کارمند برای سنوات بالاتر از ۳۰ سال و حداقل ۶۰ سال سن و حداقل ۲۵ سال سابقه خدمت با ۲۵ روز حقوق بازنشسته شوند. 

پرستاران با اشاره به استفساریه تبصره ۱ ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری، یادآور شدند که بر این اساس؛ احکام تبصره ۳ ماده واحده قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی و شاغلین مشاغل سخت و زیان‌آور و قانون تفسیر جزء ۱ بند (ب) تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی به قوت خود باقی است. 

این استفساریه در تعارض با پافشاری سازمان تامین اجتماعی بر نحوه اجرای ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری قرار دارد؛ هرچند پرستاران می‌گویند که سازمان عملا با بازنشستگی بر مبنای ۲۵ سال خدمت هم مخالفت می‌کند و به دلیل «کمبود نیرو» کارکنان پرستاری خود را تا ۳۰ سال خدمت نگه می‌دارد؛ در حالی که به گفته این پرستاران با بالا رفتن سن همکارانشان به خصوص خانم ها، آن‌ها توان کار در شغل شبانه روزی پرستاری را از دست داده‌اند. 

پرستاران با اشاره به خودسوزی یک نفر از همکاران بخش خدمات خود در بیمارستان تامین اجتماعی قزوین خود در قزوین یادآور شدند که وضعیت روحی بسیاری از همکارانشان به دلیل دوران پرفشار کار، مطلوب نیست اما به این موضوع رسیدگی نمی‌شود. آن‌ها همچنین یادآور شدند که کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به استفساریه یاد شده رسیدگی نمی‌کند و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم پاسخگوی خواسته‌های پرستاران نیستند. 

ابطال بخشنامه‌های ضد پرستاری سازمان تامین اجتماعی، احیای معاونت پرستاری سازمان، بازنگری و برگشت آیتم‌های حذف شده به احکام و تسریع در پرداخت افزایش‌های حقوقی و اعمال کامل فوق العاده‌ها، اجرای درست قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از دیگر خواسته‌های پرستاران تامین اجتماعی و ابطال دادنامه‌های ۱۰۶۴ الی ۱۰۸۲ دیوان عدالت اداری از دیگر خواسته‌های پرستاران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز