خبرگزاری کار ایران

بهبود وضعیت معیشتی کارگران، معیار اصلی تعیین حداقل دستمزد است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۳۲۳

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهبود وضعیت معیشتی کارگران را معیار اصلی وزارت و مردم در تعیین حداقل حقوق و دستمزد در سال ۱۴۰۱ دانست.

به گزارش ایلنا، «علی حسین رعیتی فرد» در جریان بازدید از نوبت کاری شب کارخانه‌های تولیدی هلدینگ میهن و شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران، گفت: هدف از این بازدیدهای شبانه تقدیر از تلاش‌های مدیران تولید و کارگران زحتمکش است که در وضعیت جنگ اقتصادی همچنان عامل تدوام چرخه تولید در کشور هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: کارخانه‌ها با توسعه کمی و کیفی محصولات بتوانند کشور را در تامین نیازهای داخلی خودکفا کنند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مقدار سبد معیشتی کارگران در سال ۱۴۰۱ مشخص شد، افزود: سبد معیشتی کارگران بر اساس بررسی‌های انجام شده از مراجع رسمی ۸ میلیون و۹۸۷ هزار تومان تعیین شد.

وی تصریح کرد: این سبد شامل ۳۶.۵ اقلام خوراکی و ۶۳.۴ اقلام غیرخوراکی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: حداقل حقوق و دستمزد با توجه به شاخص‌های مرکز آمار ایران و بانک مرکزی با حضور شرکای اجتماعی «نمایندگان کارگریی و کارفرمایی» تعیین خواهد شد.

رعیتی فرد افزود: امیدواریم براساس کارشناسی صورت گرفته و حضور فعالانه نمایندگان کارگری و کارفرمایی حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ تامین کننده دغدغه‌ها و معیشت زندگی کارگران باشد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در شیفت شب این کارخانه‌ها با تبادل نظر در جریان دغدغه‌ها و مشکلات کارگران از جمله موضوعات عیدی، حقوق کارگری، بیمه درمانی و… قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز