خبرگزاری کار ایران

انتقاد کارگران مس دره‌زار از حداقل دستمزد دریافتی/از پس مخارج زندگی برنمی‌آییم

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۰۵۳

کارگران معدن مس دره‌زار بخش پاریز سیرجان می‌گویند: حقوق یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی ماهانه در شرایط کنونی کفاف مخارج زندگی‌مان را نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران معدن دره‌زار که هفته گذشته در انتقاد به دستمزد حداقلی و نداشتن امنیت شغلی سه روز در مقابل این واحد معدنی دست به اعتراض صنفی زده بودند، در خصوص مطالبات خود می‌گویند: هر یک از کارگران با سوابق کاری بالا در سخت‌ترین شرایط و آلایندگی مشغول کار هستند اما حداقل حقوق دریافتی کفاف مخارج زندگی کارگران را نمی‌دهد.

یکی از کارگران معدن دره‌زار در خصوص مشکلات خود و همکارانش گفت: قرار بود براساس وعده برخی مسئولان باتوجه به آلایندگی معدن و سختی کار در وضعیت شغلی ما  کارگران قراردادی تغییراتی ایجاد شود اما علارغم وعده‌های داده شد هنوز هیچ تغییری در وضعیت شغلی ما ایجاد نشده است.

وی افزود: علاوه بر اینکه تبدیل وضعیت نشده‌ایم همچنان با حقوق ناچیزی که هیچ مزایایی هم شامل حال ما نمی‌شود؛ آن‌هم با پرداختی که گاه با تاخیر مواجه است، کار در معدن را ادامه می‌دهیم.

این کارگر گفت: طی هفته گذشته سه روز دست به اعتراض صنفی زده بودیم. روز چهارشنبه که آخرین روز از اعتراض ما کارگران معدن دره‌زار بود با اعتماد به وعده‌های مسئولان معدن  مبنی بر تغییر در وضعیت شغلی‌مان موقتا به اعتراض صنفی خود خاتمه دادیم.

محمدحسین شاه رحمانی (مجری پروژه معدن مس دره‌زار) درباره وضعیت مطالبات کارگران معدن مس دره‌زار گفت: براساس قرارداد پیمانکاری هیچگونه تعهدی برای تبدیل وضعیت این کارگران به پیمانی وجود ندارد.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام گرفته شده تلاش داریم مزایایی را برای کارگران برقرار سازیم.

معدن مس دره‌زار با بیش از یکصد کارگر در ۶۰ کیلومتری شمال سیرجان قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز