خبرگزاری کار ایران

نشست تعاونی‌های حمل نقل برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۷۰۲

نشست تعاونی‌های حمل نقل با حضور معاون امور تعاونی‌های وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست اتحادیه‌های سراسری حمل و نقل با حضور مهدی مسکنی (معاون امور تعاون وزارت کار)، کمال علیپور (عضو کمیسیون عمران مجلس)، حمیدرضا شهرکی (مدیرکل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای) و مدیران عامل تعاونی‌های حمل و نقل، صبح امروز (۲۳ آذر) در ساختمان خانه حمل و نقل برگزار شد

در ابتدای این جلسه مدیران عامل اتحادیه‌های سراسری حمل و نقل مشکلات کاری خود مثل فرسودگی سازمان حمل و نقل، مشکلات دریافت نرخ کرایه، وام رانندگان، گرانی خودروهای جدید، کمبود منابع تعاونی‌های حمل و نقل را بیان کردند. 

ناوگان حمل و نقل عمومی نوسازی می‌شود

حمیدرضا شهرکی (مدیرکل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای) در این برنامه گفت: در آستانه روز حمل و نقل قرار داریم، امیدواریم تلاش‌های فعالان حوزه غیردولتی در حمل و نقل مسافر و کالا چه در حوزه جاده‌ای و شهری ارج نهاده شود. 

وی ادامه داد: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل از سه ردیف بودجه‌ای که امکان مالی، استفاده می‌کنیم. برای بازسازی ناوگان، تسهیلات در تبصره ۱۸ درنظر گرفته شده که برای نوسازی اتوبوس و مینی‌بوس استفاده می‌شود. می‌خواهیم ناوگان حمل و نقل مسافربری را اورهال کنیم اما بازهم منابع پاسخگوی نیاز کشور نیست. 

به گفته شهرکی، درگاه ملی بار نیاز به زیرساخت دارد که باید فراهم شود. بحث صدور بارنامه ثبت و صدور کد رهگیری را در دست داریم. در آینده نزدیک بارنامه فیزیکی حذف خواهد شد. صاحبان کالا باید با ما همکاری کنند تا شرایط تغییر فراهم شود. 

مدیرکل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: بخش تعاونی را تقویت خواهیم کرد. شرایط استان‌های مختلف در بازدیدهی دوره‌ای مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بتوانیم اوصاع حمل و نقل را بهتر کنیم. 

از دانش‌بنیان‌های حوزه حمل و نقل حمایت می‌کنیم

مهدی مسکنی در این نشست پس از شنیدن مشکلات تعاونی‌ها تصریح کرد: اولین تعاونی سال ۱۳۰۴ شکل گرفت و اولین تعاونی حوزه حمل و نقل در سال ۱۳۴۰ تاسیس شد. ۷۰ درصد مسافر را تعاونی‌ها حمل می‌کنند. هرگاه واقعه عمومی بوده است، تعاونی‌ها مسافران و بار را حمل کرده‌اند. سیستم حمل و نقل تعاونی‌ها، سیستم حمل و نقل ضعفا و فقرا است. تعانی حمل و نقل هوایی نداریم زیرا مصرف‌کنندگان این سیستم ثروتمدان هستند. 

به گفته وی، وزارت کار زبان گویای تعاونی‌ها خواهد بود. حدود ۱۶ تعاونی فعال در حوزه حمل و نقل کشور داریم. ما از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه حمل و نقل عمومی که نوآور باشند، حمایت می‌کنیم. از مدیران بانک توسعه تعاون می‌خواهیم در جلسه بعدی شرکت کنند. 

معاون امور تعاون وزارت کار اظهار کرد: ایجاد زیرساخت آی‌تی به بهترشدن سیستم حمل و نقل کشور کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز