خبرگزاری کار ایران

وزیر کار مطرح کرد:

ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی تا پایان سال آینده در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۰۱۱

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ۴۰ هزار فرصت شغلی تا پایان سال ۱۴۰۱ در لرستان ایجاد می‌شود، گفت: اگر مدیران محلی خوب عمل کنند این میزان تا ۶۰ هزار نفر افزایش می‌یابد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت الله عبدالملکی شامگاه جمعه در شورای اداری لرستان با اشاره به اینکه بر اساس آمار رسمی در تابستان ۱۴۰۰ لرستان ۱۲ درصد نرخ بیکاری داشته که البته در بین جوان‌ها بیشتر است، اظهار کرد: طبق آمارهای رسمی تقریباً، ۲۰ درصد جوانان لرستان، بیکار هستند اما عدد واقعی با تفسیری که از اشتغال شایسته داریم بیش از این است. 

وی با بیان اینکه ۸۷ هزار نفر در لرستان بیکار هستند، تصریح کرد: ما در احصای آمار رسمی اشتغال، ۵ گروه را مخاطب قرار می‌دهیم، اما دو گروه نا امیدان از کار که جویای کار نیستند و اشتغال غیر رسمی با درآمد پایین، در نظر گرفته نمی‌شوند که با احتساب این دو گروه تعداد بیکاران در لرستان از ۲۰۰ هزار نفر هم بیشتر خواهد بود. 

عبدالملکی افزود: دو راهبرد اساسی را در لرستان پیگیری می‌کنیم، یکی فعال‌سازی واحدهای صنعتی تعطیل، نیمه تعطیل و نیمه ساخته که اگر اعتبارات مورد نیاز آن‌ها تامین شود، تعداد قابل ملاحظه‌ای اشتغال در این بخش ایجاد خواهد شد. ۴۰۰ واحد سنگبری در لرستان داریم که به رغم وجود معادن ارزشمند تعطیل هستند. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: دومین راهبرد ما تمرکز بر اداره صنایع تکمیلی در بخش‌های کشاورزی، فناوری ارتباطات، مشاغل خانگی و… است. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سفر خود به شهرستان‌های دورود و ازنا اشاره کرد و گفت: چند پروژه نیمه تمام کمربندی دورود، بیمارستان نیمه ساخته و سیستم تصفیه آب شهرستان دورود در پروژه‌های سفر آمده است. در دورود دو پروژه داریم؛ یکی فاز ۴ سیمان دورود و دیگری کارخانه صنعتی که مشکل آن‌عدم حضور سهامدار خارجی است، همکاران خود را موظف کرده‌ام با این سهامدار توافق و فعالیت کارخانه را شروع کنند. 

وی همچنین بر توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاکید کرد و افزود: در شهرستان ازنا از روستایی به صورت سر زده بازدید کردم که در حال خالی شدن از سکنه است و مشکل تأمین آب داشتند. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اگر ارتفاع سدی که در آن منطقه است افزایش یابد، زمین‌های این روستا آبیاری و جلوی مهاجرت گرفته می‌شود. باید به مسئله کاهش نرخ رشد جمعیت در لرستان توجه شود که به کمتر از یک درصد رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز