خبرگزاری کار ایران

لایحه رتبه‌بندی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تقدیم دولت شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۳۳۸

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طی مکاتبه‌ای با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، «لایحه رتبه‌بندی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور» را برای قرار گرفتن در مسیر تصویب تقدیم دولت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، شریعتمداری، وزیر کار در این مکاتبه مورد تأکید بودن «ارتقای منزلت و صلاحیت حرفه‌ای و مرجعیت علمی و اجتماعی معلمان، استادان، پژوهشگران و فناوران» در نقشه جامع علمی کشور؛ بند (۴) راهبردهای ملی از قسمت راهبردهای کلان (۲) و «تقویت انگیزه‌های معنوی و تشویق اعتباری و مادی برای جلب نخبگان جامعه به سمت حرفه معلمی، استادی» در زمره اقداماتی که به صورت ملی باید انجام شود را مطرح کرد. 

وزیر تعاون در این مکاتبه تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از سازمان‌های تابعه این وزراتخانه به عنوان بزرگترین نظام آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای در کشور نقش اساسی در تأمین نیروی کار ماهر مورد نیاز بازار کار فعلی و آتی کشور ایفا می‌نماید. 

وی تصریح کرده است: از این رو ارتقای منزلت و صلاحیت حرفه‌ای مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور که بازیگران اصلی این عرصه هستند، زمینه ساز «دستیابی به سطح دانش و مهارت نیروی کار کشور متناسب با معیارهای جهانی و در جهت پاسخگویی به نیازهای جامعه و بازار کار داخلی و خارجی» و تحقق اهداف بخشی نظام علم، فناوری و نوآوری کشور مندرج در فصل دوم نقشه جامع علمی کشور خواهد بود. 

شریعتمداری در ادامه به بند ۳-۱ فصل سوم سند مذکور؛ «هدایت نظام آموزش برای تأمین و جذب نیروهای نخبه و متخصص در حوزه‌های اولویت دار» به عنوان یکی از رویکردهای پشتیبانی از این اولویت‌ها اشاره کرد. 

وزیر تعاون افزود: از آنجایی که «لایحه رتبه‌بندی معلمان آموزش و پرورش» نیز در دستور کار دولت و مجلس شورای اسلامی قرار دارد، در راستای رعایت حقوق شهروندی وعدم ایجاد تبعیض بین نیروهای آموزشی، سیاست‌گذاری واحد در حوزه‌های آموزشی کشور و همچنین به منظور فراهم آوردن زمینه تحقق تکالیف مندرج در نقشه جامع علمی کشور و ماده (۵۴) قانون مدیریت خدمات کشوری، این وزارتخانه «لایحه رتبه‌بندی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور» را تقدیم می‌کند.

لایحه رتبه‌بندی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تقدیم دولت شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز