خبرگزاری کار ایران

گزارش خروج مهارت از غربت در هشتمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۶۵۶

هشتمین نشست سلسله نشست‌های تخصصی ارائه گزارش عملکرد دولت تدبیر و امید، با ارائه خروج مهارت از غربت، توسط علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، به نقل از مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری با ارائه علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور، هشتمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی ارائه گزارش عملکرد دولت تدبیر و امید با عنوان به مردم، برای مردم و با موضوع «خروج مهارت از غربت» ۱۵ اردیبهشت ماه در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با همکاری موسسه عالی پژوهش‌های تأمین اجتماعی برگزار شد. 

خلاصه آنچه در این نشست مطرح شد، به شرح زیر است: 

تربیت نیروی انسانی کارآمد "knowledge-worker" با محوریت آموزش مهارت، فنی و حرفه‌ای و آموزش کسب‌وکار یکی از ملزومات شغلی کشور در حال حاضر و آینده است. 

سؤالات اساسی که در خصوص مسائل حوزه تربیت نیروی انسانی کارآمد مطرح است: 

چه تلاشی در کشور برای آینده‌نگاری شغلی انجام شده است؟ برای مثال آیا نهادی در دولت (مثلاً شورای عالی کار) پیش‌بینی از مشاغل ۱۰ یا ۲۰ سال آینده ارائه داده است؟ 

- چگونگی نگاشت نهادی آموزش فنی و حرفه‌ای برای تبیین اینکه چه نهادهایی به آموزش مهارت‌ها توجه نمی‌کنند؟ 

مسأله پایین بودن سهم آموزش مهارت‌ها در GDP چیست؟ 

بر اساس تجارب جهانی آموزش راهنمایی‌های شغلی در مدرسه جایگاه ویژه دارند. چه برنامه‌های اجرایی برای اجرای فعالیت‌های راهنمایی شغلی در مدارس ارائه شده است؟ 

نامشخص بودن جهت‌گیری یا سردرگمی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یکی از مسائل حوزه تربیت نیروی انسانی کارآمد بوده که سال‌هاست کشور با آن روبروست. از دیگر مسائل این بخش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

تمرکز اشتغال بر مدرک نه مهارت

 کم اعتباری گواهی‌های مهارت

چالش‌های افزایش میل به مهارت‌آموزی و تقاضامحوری

 نقائص قانون کار درعدم توجه به وجوه افتراق شغل و حرفه

 به روز نبودن استانداردهای فنی و حرفه‌ای

عدم تطابق آموزش فنی و حرفه‌ای با نیازهای آینده شغلی کشور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز