خبرگزاری کار ایران

عضو انجمن صنفی دریانوردان مرکز خلیج فارس خبر داد:

شکایت ۳۰۰ کارگر بازنشسته کشتیرانی از تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۶۵

چکیده: ‌ «هزینه نوبت کاری، فوق العاده اشعه و سایر مزایای سختی کار این کارگران توسط کارفرما به تامین اجتماعی پرداخت نشده و تامین اجتماعی هم، این مزایا را در مستمری کارگران منظور نکرده است.»

عضو هیات مدیره انجمن صنفی دریانوردان جمهوری اسلامی مرکز خلیج فارس از شکایت نزدیک به ۳۰۰ کارگر بازنشسته شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از اداره کل تامین اجتماعی استان هرمزگان خبر داد.

«غلامرضا زنگی اهرمی» در این باره به ایلنا گفت: اداره کل تامین اجتماعی استان هرمزگان نزدیک به ۳۰۰ کارگر شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را به جای آنکه تحت قانون مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته کند، به صورت عادی بازنشسته کرده است. کارگران نیز به دلیل این تخلف از اداره کل تامین اجتماعی استان هرمزگان به دیوان عدالت اداری شکایت کرده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه کارگران دریانورد مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور قرار می‌گیرند تصریح کرد: هزینه نوبت کاری، فوق العاده اشعه و سایر مزایای سختی کار این کارگران توسط کارفرما به تامین اجتماعی پرداخت نشده و تامین اجتماعی هم، این مزایا را در مستمری کارگران منظور نکرده است.
این فعال صنفی در ادامه بیان کرد: در صورت محاسبه این مزایا، مستمری بازنشستگان تا سقف ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.
عضو هیات مدیره انجمن صنفی دریانوردان جمهوری اسلامی مرکز خلیج فارس در پایان اظهار داشت: این کارگران همگی با بیش از ۲۰ سال سابقه بازنشسته شده‌اند زیرا از شرایط بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور بی‌اطلاع بوده‌اند و کارفرما و تامین اجتماعی نیز در این باره سکوت کرده بودند.

گفتنی است، بیمه شدگانی که حداقل ۲۰ سال سابقه کار متوالی یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب و پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان‌آور را داشته باشند، می‌توانند بدون شرط سنی از سازمان تأمین اجتماعی درخواست بازنشستگی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز