خبرگزاری کار ایران

پس از ۲۲ سال تاخیر:

۴۰۰ کارگر بازنشسته «هفت تپه» از طبقه‌بندی مشاغل جا ماندند

کد خبر : ۲۵۳۵۸۴

«اجرا نشدن قانون درباره این کارگران بازنشسته در حالی است که این طرح بر اساس قانون باید هر ۴ سال یکبار بازنگری شود. / این کارگران بازنشسته در زمان اشتغال با عنوان‌های شغلی استاد کار یک، دو و سه در بخش‌های تجهیزات مکانیکی و کشاورزی فعالیت می‌کردند.»

بیش از ۴۰۰ نفر از کارگران بازنشسته مجتمع کشت و صنعت هفت تپه که از تاریخ ۲۵ اسفند ماه سال ۹۲ تا ۳۱ مرداد ماه ۹۳ بازنشسته شده‌اند نمی‌توانند از مزایای بازبینی طرح طبقه‌بندی مشاغل که در ماه‌های اخیر در این واحد تولیدی اجرا شده است برخوردار شوند.

این کارگران بازنشسته که در زمان اشتغال با عنوان‌های شغلی استاد کار یک، دو و سه در بخش‌های تجهیزات مکانیکی و کشاورزی فعالیت می‌کردند، به ایلنا گفته‌اند به دلیل صدور حکم بازنشستگی‌شان بعد از بازبینی طرح طبقه‌بندی مشاغل نمی‌توانند همچون شاغلان و بازنشستگان اخیر از مزایای بازبینی مبالغ مربوط به عنوان‌های شغلی خود برخوردار شوند.

این کارگران می‌گویند درست یک ماه(شهریور ۹۳) بعد از بازنشستگی آنان بازبینی طرح طبقه بندی مشاغل در مجتمع هفت تپه اجرایی شده است و این در حالی است که در زمان اشتغال‌شان فرم‌های مخصوص را پر کرده‌اند و سالهاست که همچون سایر کارگران منتظر اجرای این طرح بوده‌اند.

کارگران بازنشسته مدعی‌اند در زمان تشکیل پرونده و پر کردن فرم‌ها، به آنان وعده داده شده است «همه کسانی که این فرم‌ها را پرکرده‌اند حتی بعد از بازنشستگی‌شان از مزایای این طرح برخوردار می‌شوند».

این کارگران بازنشسته که روز سه‌شنبه(۲۸ بهمن) برای پی‌گیری مطالبه صنفی خود تجمعی در مسجد امام جعفر صادق، جنب ساختمان اداره کار شوش برگزار کرده بودند؛ امروز به ایلنا گفته‌اند: طرح طبقه‌بندی مشاغل در مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در پی اعتراضات صنفی کارگران و به دنبال ۲۲ سال تاخیر از ابتدای شهریور امسال اجرا شده است، و اجرا نشدن قانون درباره این کارگران بازنشسته در حالی است که این طرح بر اساس قانون باید هر ۴ سال یکبار بازنگری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز