خبرگزاری کار ایران

روغن گیاهی پالم در شرکت پگاه استفاده نمی‌شود

کد خبر : ۱۹۷۸۱۱

شایعه استفاده از روغن گیاهی پالم در محصولات لبنی، موجب گرایش مردم به سمت استفاده از لبنیات سنتی شده، در حالی که این موضوع به نوبت خود سلامت افراد را تهدید می‌کند.

محمود محمدی‌ها در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مدیرکل استاندارد زنجان به محض فراگیر شدن شایعه استفاده از روغن گیاهی پالم در فرآورده‌های لبنی از شرکت پگاه زنجان دفاع و عدم استفاده از روغن پالم را در این شرکت اعلام کرد که این موضوع باعثافزایش فروش محصولات شرکت مورد نظر شد.

وی افزود: از مدیرکل استاندارد استان همدان انتظار داشتم واحدهایی که از روغن پالم استفاده نمی‌کردند را به صراحت اعلام کند، در حالی که این اتفاق در استان ما نیفتاد.

محمدی‌ها تصریح کرد: بر اساس مصاحبه‌های انجام شده توسط خبرنگاران در همدان، نتایج آزمایشات مشخص خواهد شد و امیدواریم شرکت‌هایی که از پالم استفاده نمی‌کنند، اعلام شوند تا این موضوع موجب تشویق سایر شرکت‌ها به عدم استفاده از روغن گیاهی پالم شود.

وی از شایعاتی که هرچند وقت یکبار برای فرآورده‌های لبنی منتشر می‌شود، گلایه کرد و گفت: در سال‌های گذشته سناریوی مصرف وایتکس در شیر و فرآورده‌های لبنی بین مردم فراگیر شد و بعد از مدتی این موضوع به فراموشی سپرده شد، در حالی که این موضوع موجب وارد شدن خسارت به صنعت شرکت‌های تولید فرآورده‌های لبنی شد.

محمدی‌ها ادامه داد: سناریوی دوم مصرف روغن گیاهی پالم در فرآورده‌های لبنی است که به صنعت شیر کشور ضربه وارد کرد، اما برخی استان‌ها با تدابیر مناسب مدیران دستگاه‌های اجرایی، موفق به تنویر افکار عمومی شدند و اجازه ورود خلل به صنعت شیر استانشان را ندادند.

وی با بیان این مطلب که روغن گیاهی پالم در شرکت پگاه استفاده نمی‌شود، گفت: بر اساس قوانین استاندارد برای تولید برخی محصولات اجازه استفاده از روغن گیاهی پالم داده شده، اما شرکت پگاه برای هیچ یک از محصولات از روغن پالم استفاده نمی‌کند.

مدیرعامل این شرکت، تصریح کرد: شرکت شیر پگاه یکی از بزرگ‌ترین واحدهای تولید فرآورده‌های لبنی در کشور محسوب می‌شود که سالانه هشت میلیون تن شیر تولید می‌کند.

وی به صادرات فرآورده‌های شرکت پگاه اشاره کرد و گفت: شرکت پگاه در حوزه صادرات فعال بوده و در سال‌جاری سعی می‌شود بیش از ۱۰۰ میلیون دلار صادرات داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت پگاه همدان از حذف یارانه شیر برای مردم احساس نگرانی کرد و گفت: سرانه مصرف شیر برای هر نفر ۵۰ تا ۶۰ کیلوگرم در سال است، در حالی که بعد از حذف یارانه شیر میزان مصرف پایین آمد و این موضوع سلامت مردم را تهدید می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز