خبرگزاری کار ایران

همایش انجمن کتابخانه‌های عمومی استان همدان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۹۸۳

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: به مناسبت هفته کتاب، همایش انجمن کتابخانه‌های عمومی استان همدان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از همدان، عاطفه زارعی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان درگزین، اظهار کرد: هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه با شعار «آینده خواندنی است»  برگزار می‌شود، آینده خواندنی است بر جامعه‌ای دانش بنیان تأکید می‌کند که داده‌ها، اطلاعات و مدیریت  آنها نقش به سزایی دارند.

وی با بیان اینکه در هفته کتاب هم افزایی همه دستگاه‌ها باعث بهبود شرایط فرهنگی جامعه می‌شود، افزود: همایش انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در هفته کتاب با حضور همه اعضای حقوقی و حقیقی  ۳۲ انجمن استان برگزار می‌شود. مسابقه کتابخوانی در هفته کتاب برگزار خواهد شد. همه شهرداری‌ها ما را کمک کنند تا فضای شهر با بو و عطر کتاب آکنده شود. از پوستر هفته کتاب در شهرستان‌ها نیز رونمایی خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از راه‌اندازی محافل قرآنی در سراسر کتابخانه‌های استان خبر داد و افزود: در پاسخ به اهانت‌های انجام شده اقدامات مقتضی از سوی کتابخانه ها انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام مرتضی هاشمی، امام جمعه قروه درگزین نیز در این نشست اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی بهترین بستر برای مقابله با تهاجم دشمن در فضای مجازی هستند، بنابراین  کودکان و نوجوانان را به سمت کتابخانه‌ها سوق دهیم و کتاب‌های خوب را به نسل جدید معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه همه کتاب‌های مناسب از مباحث اسلامی نشات گرفتند، افزود: کلمه به کلمه قرآن دنیای بیکرانی از حرف است، بنابراین مباحث اسلامی باید به درستی تبیین شود. کتاب‌ها غذای فکر و روح هستند.

بیات با اشاره به اینکه ۱۸ میلیارد ریال دیگر نیز برای کتابخانه آیت‌الله شاهنجرینی تخصیص داده شده است، ادامه داد: سال گذشته ۳۲ میلیارد ریال و امسال ۳۰ میلیارد ریال به پروژه کتابخانه استاندارد تخصیص داده شده است. همچنین اداره کل کتابخانه‌های عمومی نیز جدای از شهرستان برای این کتابخانه بودجه در نظر گرفته است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان درگزین با اشاره به اینکه در شش ماه نخست سال جاری ۶۰۰۰ نسخه کتاب به کتابخانه‌های شهرستان اهدا شده است، گفت: در این مدت شاهد رشد ۴۰ درصدی اعضای کتابخانه‌ها نیز بودیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز