خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل یک هلدینگ حوزه آبزیان به ایلنا مطرح کرد؛

گرانی گوشت آبزیان در اذهان عمومی، چالش اصلی تولیدکنندگان ایرانی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۴۶۱

مدیرعامل هلدینگ 21 بیضاء گفت: مشکل اصلی تولیدکنندگان عدم توان خرید گوشت ماهی و آبزیان از سوی بیشتر مردم کشورمان است، و باتوجه به گرانی گوشت آبزیان نسبت به سایر پروتئین‌ها مانند گوشت قرمز و مرغ در اذهان عمومی، این محصولات از سبد غذایی مردم حذف ‌شده است.

به گزارش ایلنا،‌ «حمیدرضا عبودتی»، مدیرعامل هلدینگ 21 بیضاء،‌ درگفت‌وگو در با خبرنگار ایلنا، گفت: این هلدینگ از چند شرکت زیرمجموعه تشکیل شده که هلدینگ 21 بیضاء شرکت مادر و حامی آن‌هاست. مرکز اصلی این مجموعه بزرگ در استان فارس مستقر بوده و ماموریت آن تولید خوراک دام، طیور و آبزیان با دارا بودن ظرفیت 160 هزار تن در سال است.

وی با اشاره به شرکت‌های‌ دیگر این هلدینگ گفت: در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ 21 بیضاء که به شرکت دوم آن معروف است،‌ پرورش ماهی رنگین‌کمان طوس‌جان و انواع ماهی‌های خاویاری با ظرفیت تولید 120 تن گوشت و 3 تن خاویار، همچنین در شرکت سوم این مجموعه نیز که در استان گیلان و بندرانزلی واقع است، عمل‌آوری ماهی و تهیه انواع خوراک آماده و نیمه آماده با منشاء آبزیان انجام می‌شود.

مدیرعامل هلدینگ 21 بیضاء درخصوص فعالیت‌های صادراتی این مجموعه نیز با بیان اینکه در حال حاضر محصولات این مجموعه به کشورهای همسایه صادر می‌شود در خصوص اشتغال‌زایی این هلدینگ نیز اظهار کرد: حدود 250 نفر به صورت مستقیم مشغول به فعالیت در هلدینگ 21 بیضاء هستند و در شرکت‌های زیر مجموعه نیز بیش از 50 نفر مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی صنایع شیلاتی کشور گفت: مشکل اصلی پیش‌روی تولیدکنندگان عدم قدرت خرید کافی در مردم است که باتوجه به گرانی گوشت آبزیان نسبت به سایر پروتئین‌ها مانند گوشت قرمز و مرغ، این محصول از سبد غذایی مردم حذف ‌شده است. اوضاع اسفناک این مساله به قدری است که به دلیل گرانی گوشت آبزیان در اذهان عمومی، استفاده از این محصولات برای مردم در اولویت سبد غذایی آنها نیست. به همین منظور با تولید و عرضه غذاهای آماده و نیمه آماده با پایه آبزیان و افزایش بهره‌وری و حذف واسطه‌ها، سعی می‌کنیم تا محصولات خود را ضمن حفظ کیفیت با بهای کمتری به بازار عرضه کنیم تا به نوعی بتوانیم به مردم در خرید این محصولات کمک کنیم.

عبودتی مدیرعامل هلدینگ 21 بیضاء با اشاره به اخذ گواهینامه دانش‌بنیان این مجموعه گفت: تمام فعالیت‌های ما با تکیه بر دانش‌بنیان بودن است و به همین منظور هم از گروه‌های تخصصی بهره می‌گیریم.

ششمین نمایشگاه بین‌المللی شیلات از 29 آبان ماه آغاز و تا 2 آذرماه جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران و سالن‌های 40 و 41 برگزار شد..

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز