خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پرورش بهشهر:

بین صنعت، تکنولوژی و حوزه نظری آشتی ایجاد شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۷۸۴

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهشهر گفت: باید بین صنعت، تکنولوژی و حوزه نظری آشتی ایجاد شود و در این حوزه مدارس فنی و حرفه ای و کار و دانش با مهارت آموزی نقش عمده ای برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صادق علی‌بیکی در همایش شورای دبیران هنرستان های کار و دانش و فنی و حرفه ای بهشهر در سالن توحید افزود: توجه به مهارت در بین فرزندان باید از مدارس نهادینه شود و در این بخش وظیفه خطیری برعهده دبیران است.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر شاهد تحولی مناسب در بخش مهارت آموزی در مدارس هستیم؛ اظهار کرد: توجه به مهارت آموزی در کار و دانش و فنی و حرفه ای، اتفاق مبارکی در آموزش و پرورش است که شاهد نوسازی در حوزه آموزش با همراهی دبیران هستیم.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر گفت: با توجه به اینکه برای توسعه و رونق مهارت آموزی در مدارس در مراحل اولیه هستیم؛ باید تلاش بیشتری انجام و گام های بلندتری برداشته شود و از سبک آموزشی سنتی که صرفا" بر مدار محفوظات ذهنی است؛ خارج شد.

علی‌‎بیکی افزود: دانش آموزان ما نباید تنها در رشته هایی همچون تجربی و ریاضی و انسانی خلاصه شوند و آمال و آرزوها نباید در کنکور خلاصه شود؛ بلکه باید با دوراندیشی برای تحول اساسی گام برداشت و فرزندانی مهارت آموز تربیت کرد.

وی با تاکید بر فرصت سازی، فرصت یابی و فرصت شناسی در مدارس یادآور شد: قطعا" برای توسعه مهارت در مدارس با توجه به نوپا بودن آموزش های جدید، نیازمند کلاس ها و تجهیزات مدرن و به روز هستیم و باید با شناسایی مشکلات برای رفع آن اقدام شود.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر گفت: جامعه امروز نیازمند فن و مهارت است و مهمترین وظیفه ما در زمان فعلی حرکت از آموزش های سنتی صرف به سمت آموزش های تحول آفرین و مهارتی است که باید با کمک مربیان و دبیران بیش از پیش در این بخش تلاش شود

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز