خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور؛

کارگاه آموزشی مدیریت مورد ویژه معتادین در حال بهبود برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۱۳۵

با حضور معاون درمان و پیشگیری از اعتیاد بهزیستی کشور،کارگاه آموزشی مدیریت مورد ویژه معتادین در حال بهبود برگزار شد.

به گزارش ایلنا از بابلسر،فرید براتی در ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و ایستادگی ملت شریف ایران در برابر استکبار جهانی گفت: امیدوارم در سایه منویات مقام معظم رهبری، دولت تدبیر موفق به پیگیری و ادامه برنامه های خود شود و امید و نشاط را به جامعه بازگرداند.

وی با بیان اینکه در حال برگزاری دومین دوره آموزشی مدیریت مورد در مازندران هستیم افزود : با توجه به حجم بالای مشکلات حوزه اعتیاد و نیز استان‌هایی که طرح های درمانی درآنها درحال اجراست، ۱۶ استان برای اجرای این طرح با الویت معتادین متجاهر آغاز شده است.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به رویکرد های مدیریت مورد در پیشگیری از اعتیاد خاطرنشان کرد : به رقم تمامی تلاش هایی که در کشور در جهت کاهش آسیب، پیشگیری و درمان اعتیاد صورت گرفته است، بطور غیرمتوازن و ناعادلانه ای به دلیل مغفول ماندن فعالیت ها پس از بهبودی، این اقدامات تاثیرگذاری که باید را ندارد.

وی با بیان اینکه با وجود ۸۰۰۰ مرکز درمانی سرپایی و۱۲۰۰ مرکز اقامتی در بحث درمان هیچ کمبودی وجود ندارد تصریح کرد : متاسفانه تمامی کمبود ها و غفلت ها در مهمترین بخش از روند بهبودی یعنی زمانیکه فرد از مراکز درمانی ترخیص می‌شود، وجود دارد.

 براتی، بازتوانی روانی و اجتماعی فرد بهبود یافته را مهمترین قسمت از مسیر درمان عنوان کرد و گفت : درصورتیکه این نقصان رفع شود راهبردها به نقطه مطلوب می‌رسد.

وی مدیریت مورد را طرح مددکاری  بسیار جدی در توانمند سازی و بازگشت معتادین بهبود یافته به اجتماع دانست و افزود : نیاز های این قشر از جامعه متفاوت از سایرین است و به دلیل اینکه عموما افرادی طرد شده و بیگانه از توانمندی های خود هستند، برای بهبودی کامل آنها به اقدامات مددکاری اجتماعی و حضور جدی در فضای زندگی آنها نیاز است.

براتی با اشاره به تصویب آیین نامه درمان و کاهش آسیب معتادین بی بضاعت و تحویل وظیفه ساماندهی آنها به سازمان بهزیستی متذکر شد : سازمان بهزیستی از طریق مدیریت مورد اقدام به برگزاری کارگاه های دوره ای با الویت معتادین متجاهر نموده است که این طرح شامل تمامی معتادین بهبود یافته می‌شود.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در پایان با تاکید بر تاثیر معضلات اجتماعی بخصوص بیکاری در بازگشت فرد بهبود یافته به اعتیاد افزود : طرح آماده سازی شغلی و آموزش نحوه نگهداشت و بازتوانی شغلی در حال اجراست که در پایان فرد بهبود یافته برای دریافت تسهیلات اشتغال و منابع مالی معرفی می‌شود.کارگاه آموزشی مدیریت مورد ویژه معتادین در حال بهبود برگزار شد

در ادامه معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی مازندران با بیان اینکه سالها برای بهبود معتادین خدمات سطح دو و سطح سه انجام شده است در حالیکه پس از بهبودی در جامعه رها می‌شدند گفت : سابقا تمامی اقدامات و تمرکز بر روی درمان اعتیاد بود و ریشه یابی و پیشگیری از بازگشت مجدد فرد به اعتیاد و لزوم خدمات حمایتی برای معتادین و خانواده هایشان نادیده گرفته شده بود.

 فاطمه پورفاطمی ضمن ابراز خرسندی از اجرای طرح مدیریت مورد افزود : از آنجائیکه مشکلات اقتصادی، اجتماعی و اشتغال در زندگی معتادین تاثیر بسیار زیادی دارد، ورود به این حوزه ها در کنار خدمات درمانی راه مناسبی برای بازگرداندن فرد به جامعه و جلوگیری از بازگشت به اعتیاد است.

وی با اشاره به پتانسیل بالای مراکز دولتی خواهان افزایش واگذاری  پرونده های معتادین برای پیگیری و بررسی در این مراکز شد و خاطرنشان کرد : افزایش اعتبار فعلی اقدام مناسبی است تا علاوه بر خدمات حمایتی بتوانیم با شاخص های توانمندسازی فرد بهبود یافته را به جامعه برگردانیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز