خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد:

سموم ارگانیک جایگزین سموم شیمیایی می شوند

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۲۰۲

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از جایگزینی سموم ارگانیک به جای سموم شیمیایی به دلیل مقابله با آفات و بیماری ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از محمودآباد، به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی شهرستان محمودآباد، احمد صادقی اظهار داشت: جهاد کشاورزی با رویکرد مصرف بهینه سم و کود و کاهش آلاینده های زیست محیطی به ‌منظور تولید محصول سالم، کلاسهای آموزشی برای باغداران جهت آشنا شدن به شیوه های اجرایی غیر شیمیایی کنترل آفات برگزار می نماید.

صادقی با بیان اینکه مبارزه با آفات به روش ارگانیک در کشاورزی مبتنی بر فناوری‌های روز دنیا است و فناوری پیشرفته‌ای دارد، افزود:  برخی افراد کشاورزی ارگانیک را بسیار سنتی و غیرمدرن می‌دانند.

وی ادامه داد: سلامت تولیدات کشاورزی به دلیل مصرف کودها و سموم شیمیایی، در معرض تهدید قرار می‌گیرد. اساس کار در تولیدات کشاورزی باید تامین سلامت مردم به واسطه مصرف فرآورده‌های غذایی سالم باشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: روش مبارزه با آفات در مجموعه جهاد کشاورزی استفاده از شیوه‌های مکانیکی و تلفیقی است و اگر این روش‌ها جوابگو نبود، روش‌های شیمیایی چاره کار است.

احمد صادقی خاطرنشان کرد: بهبود شرایط سلامت افراد، ایجاد و حفظ امنیت اقتصادی، ایجاد خوداتکایی در تولید محصولات کشاورزی، کاهش آلودگی خاک و دوام و ماندگاری بیشتر محصولات تولیدی از نتایج هدایت کشاورزان و باغداران به تولید محصول ارگانیک و عاری از هرگونه سموم شیمیایی در این کلاسهای آموزشی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز