خبرگزاری کار ایران

مدیر هماهنگی امور استان های سازمان غذا و دارو:

هدایت مردم به سمت غذاهای سلامت محور امری ضروری است

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۵۳۵

مدیر هماهنگی امور استان های سازمان غذا و دارو گفت:مردم باید به سمت غذاهایی که ارزش غذایی سلامتی بالایی دارند و سلامت محور هستند، هدایت شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری؛عباس مهدی‌زاده امروز ، در همایش بزرگداشت روز جهانی غذا از جمله برنامه‌ها در راستای سلامت مردم به اجرای طرح نشانگر رنگی تغذیه اشاره کرد و اظهار داشت: در همه جای دنیا مصرف کننده باید از طریق لیبل، اطلاعات لازم محصول را دریافت کند و ما در 85 درصد محصولات کشور این نشانگر رنگی را اجرایی کردیم و کمپین اطلاع‌رسانی نیز به زودی در وزرات بهداشت اجرایی می‌شود.

وی افزود: هنوز این فرهنگ در مردم جا نیافتاده که هنگامی استفاده از محصول، تاریخ تولید و انقضا آن و برند ارزش غذایی آن را کنترل کنند و مردم باید با اطلاع‌رسانی به این امر حساس شوند.

مدیر هماهنگی امور استان های سازمان غذا و دارو، با بیان اینکه دنیا به این نتیجه رسیده است که تأمین غذای سالم یک زنجیره است که از مزرعه شروع شده و به سلول ختم می شود، گفت: در کشور ما حداقل 28 بخش درگیر صنعت غذا هستند بنابراین، باید با تعامل و همکاری در قالب کار تیمی به اهداف خود برسیم.

وی با اعلام اینکه وزرات بهداشت نیز همگام با این دیگر بخش‌ها در حال همکاری است، ادامه داد:ما در راستای برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی، برای ارتقای سلامت مردم برنامه‌های خوبی را در رابطه با صنعت غذا اجرا می‌کنیم.

مهدی زاده با بیان اینکه کشور ما در دسترسی غذایی و سوء تغذیه مشکلی ندارد، گفت: اما مردم باید به سمت غذاهایی که ارزش غذایی سلامتی بالایی دارند و سلامت محور هستند، هدایت شوند.

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب توانستیم 20 سال میانگین عمر افراد را افزایش دهیم، گفت: اما عملاً مردم ما، پس از سن 60 سالگی، دچار بیماری‌های غیرواگیر ناشی از الگوی بد تغذیه می‌شوند که نیازمند برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه است.

مهدی زاده با اشاره به بالا بودن کالری دریافتی مردم کشور، گفت: با توجه به تغییر سبک زندگی مردم و کاهش فعالیت‌های فیزیکی باید برای کاهش کالری دریافتی، مصرف مواد قندی، نمک و اسیدهای چرب برنامه‌ریزی انجام شود و با همکاری صنعت این موارد اصلاح شود.

وی با تاکید بر نظارت بیشتر محصولات فرآوری شده و همکاری بیشتر با صنعت ،افزود: در این محصولات امکان استفاده از مواد نگهدارنده وجود دارد.

وی با ابراز تأسف از بالا بودن میزان آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی، افزود: برای کنترل آلاینده‌ها در مواد غذایی و محصولات و باقی مانده سموم در محصولات کشاورزی، همکاری خوبی با جهاد کشاورزی در حال انجام است.

مدیرهماهنگی امور استان های سازمان غذا و دارو، ردیابی و اصالت کالا را از دیگر اقدامات وزرات بهداشت عنوان کرد و گفت: مصرف‌کننده با روش‌های مختلف می‌تواند از اصالت محصول مطمئن شود و ما در آسیا جزو اولین کشورها در این زمینه هستیم و این امر را در محصولات وارداتی دارو، غذا، فراورده‌های طبیعی، مکمل‌ها و وسایل آرایشی و بهداشتی اجرا می‌کنیم که کار بزرگی است.

مدیرهماهنگی امور استان های سازمان غذا و دارو از جمله سیاست‌های سازمان غذا و دارو به برون‌سپاری کارهای غیرحاکمیتی در وزرات بهداشت اشاره کرد و گفت: به انجمن‌ها و تعاونی‌ها اعتماد داشته و بسیاری از کارها را به مردم واگذار می‌کنیم.

مهدی زاده گفت: برنامه‌های پیش‌نیاز برای اطمینان از تولید غذای سالم در قالب نرم‌افزار مشخص شده و کارشناسان به شرکت ممیزی معرفی و طی فرایندی ارزیابی و کار به شرکت واگذار شده و با سیستم آنلاین کنترل می‌شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز