خبرگزاری کار ایران

به همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

همایش سبک زندگی سالم در زیباکنار انزلی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۴۳۱۷۰۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تشکیل همایش مذکور برای کنترل بیماری‌های غیرواگیر است، گفت: متولیان سلامت باید تلاش بیشتری برای زندگی سالم داشته باشند.

به گزارش ایلنا از انزلی، شاهرخ یوسف‌زاده چابک در همایش سبک زندگی سالم در مجتمع فرهنگی دهکده ساحلی انزلی گفت: دانشگاه علوم پزشکی متولی سلامت مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزاری این همایش را براساس سندی دانست که رئیس جمهور در اواخر اسفند ماه سال 94 با عنوان سند ملی بیماری‌های غیر واگیردار امضا کرده است.

وی ادامه داد: فشارهایی که موجب اختلالات روانی و کهنسالی و سالمندی بوده و با توجه به اینکه عمر متوسط جامعه از ابتدای انقلاب تاکنون حدود 20 سال افزوده شده است، بسیاری از بیماری‌ها مجال برای خودنمایی نداشتند.

یوسف‌زاده چابک دلیل مرگ افراد در سال‌های 73 و 74 را ناشی از بیماری‌های غیرواگیر نظیر، دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته مغزی و سرطان‌ها ذکر کرد.

وی با تصریح بر اینکه باید در الگوسازی و برندسازی سبک زندگی برای افراد جامعه تلاش ویژه‌ای شود، متذکر شد: این موضوع یکی از وظایف بسیار مهم و جدی افراد جامعه است.

یوسف زاده با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی در تمام مقوله‌های مربوط به سلامت ورود می‌کند، افزود: در گذشته بهداری نقش درمانی را به‌عهده داشت اما با ادغام بهداری در دانشگاه علوم پزشکی‌نقش آموزشی نیز به آن سپرده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این نخستین همایش سبک زندگی سالم است که با همت دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود، تصریح کرد: برای بالا بردن سطح سلامت افراد باید در زمینه فرهنگ‌سازی روش درست تغذیه فعالیت شود.

وی با بیان اینکه تشکیل همایش مذکور برای کنترل بیماری‌های غیرواگیر است، خاطرنشان کرد: متولیان سلامت باید تلاش بیشتری برای زندگی سالم داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز