خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان؛

از نگاه ویژه دولت تدبیر وامید نسبت به مقوله سلامت باید استفاده کرد

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۳۶۸

نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به مقوله مهم سلامت، فرصتی استثانی است که باید از آن در جهت ارتقا سلامت جامعه و به نفع مردم ‌‌نهایت استفاده را برد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به مقوله مهم سلامت، فرصتی استثانی است که باید از آن در جهت ارتقا سلامت جامعه و به نفع مردم ‌‌‌نهایت استفاده را برد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، کوروش ساکی در نشست بررسی آخرین وضعیت مرکز بهداشت خرم‎آباد، با بیان اینکه دولت تدبیر و امید تمام تلاش خود را به‎ کار خواهد بست تا بهترین خدمات را در حوزه سلامت به مردم ارائه کند، افزود: علی‎‏رغم سعی و تلاش دولت در ارائه خدمات شایسته به مردم، منابع و اعتبارات دولتی برای تحقق این مهم کافی نبوده و تنها راه جبران عقب ماندگی‌های حوزه سلامت رجوع به مردم و استفاده از توان بالای آن‌ها است.

وی اظهار کرد: عرصه بهداشت، رسالت سنگینی را بر دوش دارد که اگر کارآمد شود منشأ تحولات عظیمی در جامعه خواهد شد و در غیراین‎صورت مبتلابه روزمره‎گی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: در عرصه بهداشت نباید مشکلات را انکار کرد بلکه با بیان صادقانه آن‌ها و استفاده عالمانه از تمام ظرفیت‌ها باید به دنبال چاره‎اندیشی اصولی باشیم و این امر مهم مستلزم اتخاذ ساز و کار مناسب در جهت اصلاح دیتا‌ها و اطلاعات و آمار این حوزه مهم است که باید براساس اصول علمی، آن‌ها را ساماندهی کرده و سپس با تجزیه و تحلیل دقیق آماری، نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را اصلاح کرد و ارزیابی مستمر و پایش‌های مداوم نقش بسیار مهمی در این مسیر دارد.

ساکی اضافه کرد: نظام مراقبت‌های بهداشتی اولیه کشور با وجود تغییرات عمده در سبک زندگی مردم از ۳۰ سال پیش تاکنون هیچ‎گونه تغییری پیدا نکرده و استفاده از تفکر خلاق، علم روز و به‎کار بستن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از ضروریات اصلاح ساختار نظام مراقبت‌های اولیه بهداشتی کشور است و باید با ارزیابی مستمر، اصلاح فرآیند‌ها و تقویت آموزش، با تمام توان تلاش کرد.

وی گفت: نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به مقوله مهم سلامت فرصتی استثانی است که باید از آن در جهت ارتقا سلامت جامعه و به نفع مردم ‌‌‌نهایت استفاده را برد و علاوه بر استفاده مناست از این فرصت ویژه، رجوع به مردم و استفاده از توان عظیم نیکوکاران سلامت و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تنها راه جبران عقب ماندگی‌های حوزه سلامت است.

آخرین وضعیت شاخص‎های بهداشتی مرکز استان، توسط دکتر جواد عموزاده رئیس مرکز بهداشت، در بخش‎های مختلف تشریح و مسائل و مشکلات بهداشت خرم‎آباد به استناد آمار و اطلاعات تبیین شد و مدیران گروه‎های بهداشتی معاونت بهداشتی دانشگاه، کار‌شناسان مسئول مرکز بهداشت خرم‎آباد و اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات نیز نقطه نظرات و دیدگاه‎های خود را بیان کرده و تدابیر مناسبی در جهت ارتقا سلامت مردم در مرکز استان اتخاذ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز