خبرگزاری کار ایران

مدیر کل نظارت بر دارو:

بی‌اعتمادی به محصولات مجوزدار بر اثر شیطنت‌ها در فضاهای مجازی

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۴۵۷

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در خصوص شایعه سازی و افراط در انتشار اخبار سیاه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، گفت: متاسفانه توسعه فضای مجازی با همه مزایایش، بستر برخی شایعه سازی و بزرگ‌نمایی ها در اخبار حوزه سلامت را هم فراهم کرده است.

به گزارش ایلنا از سازمان غذا و دارو ، بهروز جنت افزود: در بسیاری از مواقع در این فضا با اسامی برندهایی مواجه می‌شویم که ادعا می‌شود محصولات غیر بهداشتی و آلوده بین مردم توزیع می شود که این شایعه‌ها در برخی موارد متاسفانه به پایگاه‌های خبری رسمی هم ورود پیدا می‌کنند و موجب می‌شود تا پرونده های تازه ای در مورد آلودگی این فرآورده های غذایی، گشوده شود.

وی ادامه داد: بطور مثال اخیرا در پیامی به نقل از رئیس یکی از بیمارستان ها - که حتی نام رئیس بیمارستان هم نادرست ، عنوان شده است- با آب و تاب فراوان و به صورتی ناشیانه و خنده دار از مردم خواسته شده که از خوردن نوشابه پپسی، خرمای وارداتی و چای طلا و برخی برندهای دیگر ، خوداری شود چرا که داعش پس از تسلط به کارخانه های شیمیایی و میکروبی، آنها را آلوده و به صورت قاچاق وارد کشور کرده است.

جنت اضافه کرد: اگر از غرض ورزی های شخصی به خاطر تخریب رقبا در چنین پیام هایی، صرف نظر کنیم ، مشاهده می شود که این اخبار سیاه، صرفا به فرآورده های غذایی محدود نمی شود و به دارو و قرص استامینوفن شرکت های خاص هم می رسد و جالب اینکه هر چند وقت یک بار هم منتشر می شود و متاسفانه برخی مردم بدون بررسی صحت و سقم آنها را منتشر می کنند.

این مقام مسئول درسازمان غذا و دارو با ابراز تاسف از نشات گرفتن بخش زیادی از بی‌اعتمادی مردم نسبت به محصولات مجوز دار به دلیل شیطنت ها در فضاهای مجازی، گفت: بسیاری از این مطالب و تصاویر دستکاری شده اند و به خارج از کشور مربوط می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برخی هشدارهای سازمان غذا و دارو به مردم نیز اشاره کرد و افزود: مردم باید به نوع هشدار مطرح شده در پیام ها، توجه کنند؛ بطورمثال حدود دو ماه پیش به مردم اعلام کردیم که شامپو و لوسیون تقویتی مو ژیوار و چند شرکت دیگر در تبلیغات خود اغراق می کنند و این هشدار، به منزله مجوز نداشتن محصولات آنها نبوده و نیست بلکه صرفا باید بر اساس آنچه مجوز گرفته اند، تبلیغ کنند که در این باره نیز متاسفانه افرادی با سیاه نمایی یا افراط در نقد، ناخواسته سعی در سلب اعتماد جامعه نسبت به ارگان‌های نظارتی کردند.

جنت تاکید کرد: واردات و تولیدات تمام فرآورده‌های غذایی و آرایشی و بهداشتی - و بطور کل کالاهای سلامت موجود در کشور- منوط به کسب مجوز از سازمان غذا و دارو است و با توجه به وظیفه محوله قانونی، نظارت برآنها نیز بر عهده این سازمان است.

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: در تعاملات فرابخشی که با ارگان‌های دیگر برقرار کرده ایم به مساله مبارزه با محصولات قاچاق و تقلبی، اهتمام جدی داریم.

جنت افزود: آسان ترین راه برای عدم مواجهه با محصولات محصولات تقلبی و قاچاق در سطح عرضه، استفاده از محصولات دارای نشان سازمان غذا و دارو و برچسب رهگیری، است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز