خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و دارو:

سامانه کنترل اصالت کالاهای سلامت محور مراحل اجرایی را طی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۳۲۱۵۷۰

رییس سازمان غذا و دارو گفت: کنترل اصالت کالاهای سلامت محور در کنار سامانه رهگیری و ردیابی این محصولات، عرصه را بر قاچاقچیان تنگ خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، رسول دیناروند افزود: سامانه رهگیری و ردیابی محصولات سلامت محور مدتی است که آغاز به کار کرده و امیدواریم تا پایان دولت نهایی شود و مردم از نتایج موثر آن نیز بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: سامانه رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت فرآورده های سلامت محور، تمام اطلاعات محصولات سلامت از جمله دارو، تجهیزات پزشکی، آرایشی و بهداشتی و محصولات غذایی را بطور بروز و دقیق، در بر دارد، بنابراین موجودی کلاهای سلامت محور کشور کاملا قابل ردیابی و رهگیری خواهند شد.

دیناورند ادامه داد: سامانه کنترل اصالت، این امکان را برای مردم فراهم می کند تا کالاهای اصیل را از کالاهای قاچاق و تقلبی شناسایی کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: این سامانه با طرح برچسب اصالت «شبنم»، متفاوت است زیرا برچسب های جدید باید با پیامک، اینترنت یا نرم افزار های مختلف تلفن همراه استعلام شوند.

دیناروند افزود: مشاهده اطلاعات مهم محصولات سلامت محور در سامانه کنترل اصالت از جمله تاریخ تولید، انقضا و قیمت برای مردم امکانپذیر خواهد بود.

وی تاکید کرد: سامانه کنترل اصالت، مراحل اجرایی خود را طی می کند و برای بخشی از فرآورده های سلامت محور عملیاتی شده و به تدریج همه کالاهای حوزه سلامت را شامل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز