خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران :

دانشگاه های نسل دوم جوابگوی مشکلات و چالش ها جوامع امروزی نمی باشد

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۷۲۵

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: برای رفع مشکلات جامعه امروزی نیازمند دانشگاه هایی با ساختار نسل سوم و چهارم هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ؛سید عباس موسوی در نشست تبیین اهداف و سیاست های آینده دانشگاه  که در سالن اجتماعات آیت الله کوهستانی برگزار شد با بیان اینکه مدیران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی سرمایه حوزه بهداشت و درمان هستند، اظهار داشت: تغییر مدیران به معنای ضعف در اقدامات انجام شده نیست بلکه استفاده از ظرفیت های آن ها در دیگر مراکز و معاونت ها برای پیشبرد اهداف بهداشتی و درمانی می باشد.

وی افزود: بسیاری از مدیران به دانشگاه علوم پزشکی شان و منزلت دادند و از آن جایگاهی بدست نیاوردند که با رفتن آن ها به جایگاه آن ها خدشه ای وارد شده باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه حوزه بهداشتی و درمانی بسیار حساس است، گفت: هر غفلتی در این حوزه سبب مشکلات فراوان در جامعه می شود که این مسئله وظیفه ما را بسیار سنگین می کنند.

وی بر ایده های نو وخلاقانه در حوزه بهداشتی و درمانی تاکید کرد و افزود: با تکرار برنامه های گذشته نمی توانیم به موفقیت دست پیدا کنیم بلکه مسیر مشخصی را طی می کنیم.

موسوی با بیان اینکه توجه به حواشی کارایی دستگاه ها را کاهش می دهد، گفت:در جامعه امروزی مدیری موفق است که برنامه ریزی خلاق و مبتکرانه داشته باشد و اهدافی را برای خود ترسیم و بدون توجه به حواشی در جهت پیشبرد آن اقدام کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران  با تاکید بر تغییر گفتمان سلامت، افزود: تغییر گفتمان سلامت کار بسیار سختی است که با تغییر آن، کار ماندگاری صورت می گیرد.

موسوی با بیان اینکه در جامعه امروز سلامت به معنای عدم بیماری است، گفت: اگر نتوانیم گفتمان سلامت را ایجاد کنیم که در آن مردم سلامت واقعی را مطالبه کنند به موفقیت دست پیدا نمی کنیم.

وی بر مدیریت بر اساس شواهد تاکید کرد و ادامه داد: دانشگاه ها باید به حوزه های علمی و پژوهشی توجه ویژه ای داشته باشند که علاوه بر بررسی مشکلات و چالش های خود در زمینه های مختلف نیز به تحقیق و بررسی بپردازند.

با بیان اینکه دانشگاه های نسل دوم جوابگوی  مشکلات و چالش ها جوامع امروزی نمی باشد، گفت: برای رفع مشکلات جامعه امروزی نیازمند دانشگاه هایی با ساختار نسل سوم و چهارم هستیم.

وی ادامه داد : اگر دانشگاه در تولید شواهد به حوزه عملیاتی کمک کند اقدامات بسیار خوبی انجام می شود.

موسوی به مشکلات مالی حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت درآمدی و ساختاری حوزه درمانی با مشکلات جدی مواجه نیست ولی به دلیل عدم تعادلی که در وضعیت بیمه ای به وجود آمده با مشکل نقدینگی مواجه هستیم که امیدواریم این مشکلات برطرف شود.

در پایان جلسه از معاونین اسبق  دانشگاه علوم پزشکی مازندران تقدیر و تشکر بعمل آمد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز