خبرگزاری کار ایران

جوابیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران به خبرانتشارشده در ایلنا؛

کوتاهی سازمان تامین اجتماعی در تعهدات خویش

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۳۶۰

ایا درست است که دانشگاه علوم پزشکی به دلیل میزان بالای مطالبات دریافت نشده، مقروض به شرکتهای دارویی و تجهیزات پزشکی به اضافه کارکنان و پزشکان خود باشد و توان ارائه خدمات درمانی به مردم به دلیل خودداری شرکتهای دارویی و پزشکی را نداشته باشد.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پاسخ به خبر انتشار یافته در خبرگزاری ایلنا بار ارسال نمابری به دفتر خبرگزاری ایلنا در ساری آورده است

مدیر مسئول محترم خبرگزاری ایلنا

 با عنایت به درج مطلبی در سایت خبرگزاری ایلنا مورخ 6/11/95 با عنوان "

دبیر اجرایی خانه کارگر خواستار شد : دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تصمیمش صرف نظر کند ، کار دانشگاه علوم پزشکی مغایر قانون اساسی است"

توضیحات ذیل جهت انتشار ارسال می گردد خواهشمند است اقدام مقتضی مبذول گردد.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان دارای 23 بیمارستان است که تاکنون به تمامی بیماران  اعم از تامین اجتماعی ، خدمات درمانی ، مشاغل ازاد و... خدمات درمانی متناسب با وسع و توان خود ارائه کرده است ، در حالیکه مطالبات بسیاری از سازمانهای بیمه گر دارد و از سوی دیگر بدهکاریهای فراوانی هم به شرکتهای دارویی ، تجهیزات پزشکی و کارکنان خود دارد حال آنکه سازمان تامین اجتماعی به واسطه  دریافت بیمه  از اقشار مختلف جامعه از منابع مالی خوبی برخوردار است و این موضوع از میزان پرداخت حق و حقوق پرسنلی و شرکتهای دارویی کاملا محرز است.

 اما به دلیل آنکه سازمان تامین اجتماعی در تعهدات خویش طبق قانون ،در پرداخت هزینه های درمان کوتاهی کرده در حال حاضر در بیمارستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران تهیه و خرید دارو ، لوازم و تجهیزات پزشکی  بسیار کاهش یافته و عملا گستره خدمت رسانی همچون گذشته برای همه مراجعه کنندگان وجود ندارد و علیرغم تلاش مسئولان برای رفع این مشکلات تاکنون هیچ اقدامی عملی از سوی سازمان تامین اجتماعی به عمل نیامده است . اما  با وجود اعلام  دانشگاه علوم پزشکی مازندران مبنی بر عدم  پذیرش دفترچه های بیمه تامین اجتماعی در شهرستانهایی که سازمان تامین اجتماعی از بیمارستان برخوردار است  به منظور صیانت و حفاظت از جان شهروندان ، به بیماران  صعب العلاج  و اورژانسی  خدمات درمانی ارائه خواهد شد .

اما روی دیگر سخن به عزیزان خانه کارگر استان است که چگونه و چرا سعی نمی کنند تا سازمان تامین اجتماعی را مجاب به رعایت اصول  انسانی ، شرعی و اخلاقی در رابطه با پرداخت بدهی ها نمایند و رعایت حقوق انسانی و اصول اخلاقی را به ویژه در قبال قشر ضعیف جامعه برای سازمان تامین اجتماعی یادآوری نمایند. ایا درست است که دانشگاه علوم پزشکی به دلیل میزان بالای مطالبات دریافت نشده، مقروض به شرکتهای دارویی و تجهیزات پزشکی به اضافه کارکنان و پزشکان خود باشد و توان ارائه خدمات درمانی به مردم به دلیل خودداری شرکتهای دارویی و پزشکی را  نداشته باشد.

انتظار اینست که دبیرخانه کارگر استان به عنوان متولی و نماینده جامعه زحمتکش کارگری ، واکنش منطقی و پیگیری مسئولانه داشته تا مطالبات سازمان یادشده به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شده و محدودیت های خرید دارو و تجهیزات پزشکی مرتفع شود.

پر واضح است که منابع درآمدی بیمارستان های تابعه دانشگاه از طریق پرداخت بیمه ای تامین خواهد شد و در غیر اینصورت با مشکلات مالی و محدودیت دارویی و درمانی مواجه خواهیم شد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز