خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا:

حوزه علمیه سرمایه فرهنگی آستارا است

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۸۱۴

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: حوزه علمیه این شهرستان سرمایه فرهنگی و مرزبان فرهنگ دینی و مذهبی کشور است.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در بازدید از حوزه علمیه شهرستان مرزی بندر آستارا اظهار داشت: هر میزان حوزه علمیه آستارا پویاتر باشد بیشتر می توانیم از ظرفیت فرهنگی این مجموعه برای توسعه فرهنگی دینی و مذهبی در جامعه بهره مند شویم.

وی اضافه کرد: همه باید کمک کنیم تا این حوزه بدون دغدغه در مسیر اهداف مورد نظر فعالیت کند تا بتوانیم از توان فرهنگی ان برای صیانت از حریم فرهنگ دینی جامعه بهره‌مند شویم.

وی یادآور شد: با توجه به تاکیداتی که استاندار و نماینده ولی فقیه در استان گیلان برای برنامه ریزی در راستای حمایت از حوزه علمیه آستارا به عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی شهرستان و استان در جغرافیای مرزی کشور داشته اند تلاش می شود تا مشکلات آن بررسی و برطرف شود.

فرماندار آستارا افزود: تعلیم و تربیت طلبه ها و برنامه ریزی برای اعتلای فرهنگی دینی از جمله وظایفی است که حوزه علمیه آستارا در این شهرستان برعهده دارد که این اقدام بسیار ارزشمند و در راستای تولید سرمایه های اجتماعی کشور است.

وی در این دیدار ضمن گفت و گو با امام جمعه آستارا، رئیس حوزه علمیه و اساتید حوزه شهرستان، از بخش‌های مختلف حوزه علمیه آستارا بازدید و دستوراتی نسبت به رفع برخی از مشکلات این مجموعه صادر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حافظ نیا امام جمعه آستارا هم در این دیدار ضمن تشکر از فرماندار جهت بازدید از حوزه علمیه آستارا خواستار مساعدت های لازم برای رفع مشکلات این مجموعه فرهنگی شد.

حجت الاسلام صالحی مدیر حوزه علمیه آستارا هم ضمن تشکر از فرماندار آستارا برای حضور در این مکان فرهنگی به ارائه تاریخچه شکل گیری این حوزه علمیه پرداخت و گفت: این حوزه از سال 1368 به صورت غیر رسمی در یکی از مساجد شهر تاسیس شد و ساختمان فعلی آن در سال 1373 بنا شد.

وی ادامه داد: تا پیش از سال 1385 حوزه علمیه آستارا مجوز رسمی برای فعالیت نداشت که در این سال به مدد امام جمعه وقت این مهم اتفاق افتاد و این حوزه مجوز رسمی فعالیت از قم دریافت کرد.

وی تصریح کرد: اگرچه تاکنون بیشتر طلاب ما غیر بومی بودند اما هم اکنون حدود 70 درصد طلبه های ما بومی هستند و دو بار نیز در تاریخ این حوزه علمیه عمامه گذاری صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز