خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده نیروی انتظامی مازندران خبر داد:

کاهش 4 درصدی تصادفات در مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۶۹۴

23 درصد تصادفات مربوط به راکبین موتورسیکلت است که 90 درصد آنها به ضایعه شدید عضو و یا فوت منجر می شود و 46 درصد تصادفات ما مربوط به عابرین پیاده است

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، جانشین فرمانده نیروی انتظامی مازندران در مراسم تودیع ومعارفه فرمانده نیروی انتظامی بهشهر که  در سالن بصیرت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: دونعمت امنیت و سلامتی تا زمانی که در معرض مخاطره قرار نگیرند اهمیت آن ها احساس نمی شود.
محراب ریاحی گفت: امنیت کلمه ای از ریشه امن که خدا در قرآن  از امان نامبرده است و برای نخستین بار حضرت ابراهیم در مکه از خدا خواست تا این شهر را برای کسانی که به زیارت خانه خدا می آیند امن قرار دهد.
 
وی ادامه داد: امنیت در ایدئولوژی کشورهای مختلف معانی متفاوتی دارد و با توجه به ارزش های هر جامعه تعریف می شود به عنوان نمونه یک لیتر شراب در ایران یعنی ناامنی در حالی که یک مغازه شراب فروشی در پاریس ارزش محسوب می شود.
 
جانشین فرمانده نیروی انتظامی مازندران فقدان ارزش های مکتسبه را ناامنی برشمرد و گفت: نداشتن ترس از ناامنی برابر با امنیت است و مرجع امنیت، تامین و تهدید کننده امنیت سه رکن آن می باشند و مردم مرجع ، نیروی انتظامی و نظامی و مسئولین مرتبط تامین کننده و مجرمینی که حقوق افراد را ضایع می کنند تهدید کننده امنیت هستند.
 
ریاحی امنیت ادراکی، جمعیتی ، جغرافیای و موضوعی را انواع آن اعلام کرد و افزود: امنیت در سطوح بین المللی، جهانی ، منطقه ای ، آسیایی، کشوری ، محلی و در ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی است.
 
وی تامین نظم و امنیت، آسایش عمومی و حفظ ارزش های انقلاب اسلامی را هدف نیروی انتظامی دانست و گفت:در آمریکا پلیس سرمایه محور، در کشورهای سوسیالیستی قدرت محور و در ایران جامعه محور است یعنی به خواسته ها و مطالبات مردم توجه می کنند و در این راه قدم بر می دارند.
 
جانشین فرمانده نیروی انتظامی مازندران به برگزاری کلاس های متعدد در جهت تعالی رفتار نیروهای انتظامی با علمای بزرگ در قم اشاره کرد و افزود: پلیس خدمتگزار مردم است و برای رضایت مردم تلاش می کند.
 
ریاحی از تماس 414 هزار نفر با 110 خبر داد و گفت: این تماس ها بیانگر مشارکت مطلوب و تعامل مردم و پلیس را نشان می دهد و از این تعداد تماس 50 درصد عملیاتی بود.
 
وی از کشف 83 درصد جرایم و 95 درصد جرایم خشن در سال جاری خبر داد.
 
جانشین نیروی انتظامی مازندران در ادامه ازکاهش 4 درصدی تصادفات در مازندران خبر داد و تصریح کرد: 23 درصد تصادفات مربوط به راکبین موتورسیکلت است که 90 درصد آنها به ضایعه شدید عضو و یا فوت منجر می شود و 46 درصد تصادفات ما مربوط به عابرین پیاده است که با توجه به این شرایط رعایت قوانین و مقررات رانندگی باید مدنظر رانندگان قرار گیرد چراکه این قوانین برای سلامت عبور ومرور لحاظ شده است.
 
در پایان این مراسم ولی الله مرادی تودیع و در طی حکمی از سوی فرمانده نیروی انتظامی مازندران ابراهیم شجاعی به  فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان بهشهر منصوب شد .
 
 ولی الله مرادی به فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان قائمشهر منصوب می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز