خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته منابع طبیعی؛

مراسم کاشت نمادین نهال در شهرک صنعتی قرچک برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۰۵۰

مراسم کاشت نمادین نهال همزمان با هفته منابع طبیعی با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان قرچک در شهرک صنعتی این منطقه برگزار شد.

مراسم کاشت نمادین نهال همزمان با هفته منابع طبیعی با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان قرچک در شهرک صنعتی این منطقه برگزار شد.
به گزارش ایلنا، مراسم کاشت نمادین نهال صبح امروز همزمان با هفته منابع طبیعی با حضور علی صادقی فرماندار شهرستان قرچک، بهنام جهانی بخشدار مرکزی، سرهنگ احمد احمدی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان، افشارنادری مدیر شهرک صنعتی قرچک، دهیاران، رؤسای شوراهای روستا‌ها، برخی مسئولان ادارات و اعضای شورای اسلامی شهر قرچک برگزار شد.
علی صادقی در این مراسم به اهمیت درختکاری در جامعه اسلامی اشاره کرد و حفظ منابع طبیعی و گسترش فضاهای سبز در این شهرستان را امری ضروری دانست.
وی افزود: مردم شهرستان قرچک انسانهایی فهیم هستند و به همین دلیل باید از ظرفیت فرهنگی آنان در راستای صیانت و حفظ منابع طبیعی بهره گرفت.
این مسئول افزود: ائمه معصومین(ع) در گذشته مردم را به عمل نیک درختکاری تشویق می‌کردند و چه بهتر است که این کار با مصرف بهینه آب نیز همراه باشد که خوشبختانه طرح پایلوت آبیاری با فیل‌تر شنی با توجه به کمبود منابع آب در کشور، در شهرک صنعتی قرچک آغاز شده و جای خرسندی دارد.
نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک به مزیت‌های شهرک صنعتی قرچک برای حضور سرمایه گذاران اشاره کرد و گفت: شهرک صنعتی قرچک مزیت‌های بی‌شماری نسبت به سایر شهرکهای صنعتی اطراف دارد. نزدیکی به تهران و دسترسی به راههای مواصلاتی و دیگر موارد از جمله ظرفیتهای این شهرک صنعتی به حساب می‌آید.
وی اضافه کرد: با عنایت به اینکه شهرکهای صنعتی اطراف تهران اشباع شده‌اند، ظرفیت جدیدی برای این شهرستان به بار نشسته است. این شهرک نوید می‌دهد در آینده نزدیک بخشی از مشکلات اقتصادی جوانان منطقه مرتفع شود.
صادقی با تقدیر از تدابیر مدیر جوان شهرک صنعتی قرچک، به تمام مسئولان تأکید کرد در راستای عملیاتی نمودن فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصادی مقاومتی کوشا باشند و منویات ایشان را نصب العین قرار دهند.
وی بر حرکت به سمت اقتصاد درون زا که بخشی از اقتصاد مقاومتی را شامل می‌شود نیز اشاره و بر آن تأکید داشت و همچنین از تمام دستگاههای اجرایی خواست به طور جدی از هزینه‌های غیرضروری در اداره مربوطه اجتناب کنند.
در ادامه مدیر شهرک صنعتی قرچک به اهمیت درختکاری در فرهنگ ایرانیان و همچین در گفتار ائمه معصومین(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران با توجه به اهمیت فضای سبز در سلامت فضاهای صنعتی با استفاده از روشهای نوین آبیاری و به وسیله فیل‌تر شنی برای اولین بار در کشور در این شهرک انجام می‌شود.
افشارنادری افزود: با توجه به مشکلات زیست محیطی امروز شهرکهای صنعتی نیازمند ایحاد فضای سبز هستند و با توجه به روند رو به رشد صنعت، توجه به محیط زیست و نگهداری فضای سبز امری ضروری محسوب می‌شود.
وی یادآور شد: چیزی که امروز از شهرکهای صنعتی در اذهان عمومی تداعی می‌شود مسئله‌ای جز فضای صددرصد ماشینی و آلودگی‌های مختلف نیست اما بایستی این دید از بین برود و با توجه به سلامت فیزیکی و فکری شهرک‌ها مسئله توسعه فضای سبز بسیار مهم است.
این مسئول با بیان اینکه توسعه پایدار به اقتصاد، محیط زیست و جامعه پایبند است، افزود: شهرک صنعتی قرچک نسل سوم شهرکهای صنعتی است و از این رو با برنامه ریزی‌های صحیح سعی داریم زمینه و زیرساختهای لازم برای حضور سرمایه گذاران در این شهرک فراهم شود تا نسل آینده سرمایه گذار در این شهرک دچار مشکل نشوند.
وی عنوان کرد: این شهرک با وسعت ۸۰۰ هکتار دارای پتانسیلهای مهمی از جمه نزدیکی به تهران، دسترسی مناسب به راههای مواصلاتی از جمله محور امام رضا(ع) و اتوبان خلیج فارس، مترو و راه آهن، فرودگاه و… و نیز رشد استانداردهای زیست محیطی در آن، فرصت مناسبی برای سرمایه گذار ایجاد کرده است.
مدیر شهرک صنعتی قرچک ادامه داد: تأمین شبکه روشنایی، احداثپست برق، اجرای همزمان شبکه‌های آب و فاضلاب و… از برنامه‌های مهمی است که در دستور کار این شهرک قرار گرفته است.
وی گفت: دو هکتار فضای سبز در این شهرک احداثشده و چهار هزار اصله نهال در آن کاشته‌ایم. امروز نیز کاشت نهال و آبیاری آن به وسیله فیل‌تر شنی به صورت طرحی پایلوت صورت می‌گیرد که برای اولین بار در ایران در این شهرک انجام خواهد شد و امید است بتوانیم این موضوع را در شهرکهای دیگر کشور ترویج دهیم. این نوع روش آبیاری در راستای بهینه سازی آبیاری قطره‌ای است.
گفتنی است در این مراسم هر یک از مسئولان به طور نمادین نهالی در مکان مشخصی از شهرک صنعتی کاشته و آن را آبیاری کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز