خبرگزاری کار ایران

رییس بیمه سلامت شهرستان بهشهردر گفتگو با ایلناخبر داد:

4میلیارد ریال وصول درآمدی سال 95 بیمه سلامت در شهرستان بهشهر

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۴۳۷

همزمان با اجرای طرح تحول سلامت طرح های دیگری مانند طرح پزشک خانواده شهری و بیمه نمودن افراد فاقد بیمه آغاز شد که 11میلیون ایرانی که فاقد هرگونه بیمه بودند در طرح قرار گرفتند و صاحب دفترچه سلامت شدند.

رییس بیمه سلامت شهرستان بهشهر در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد:بیمه سلامت یکی از ادارات تابعه وزارت رفاه است که براساس قانون در کنار تامین اجتماعی،کمیته امداد،اداره کار  و زیرنظر وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی مدیریت می شوند و براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و تبیین قانون از سه سال پیش تشکیل شده و مقرر است تا سایر سازمانهای بیمه گر نیز به آن بپیوندند که سبب رفاه بیشتر بیمه شدگان و جلوگیری از هدررفت منابع مالی سازمانهای بیمه گر خواهد شد.

دکتر سید ضیاء الدین دژکام از 78هزار و 397بیمه شده سلامت در شهرستان بهشهر خبر داد وافزود:از این تعداد 44هزار و 275 روستایی بیمه سلامت شدند  و از طریق بیمه نامه ای که در قالب دفترچه به بیمه شدگان اراءه می شود می توانند از خدمات درمانی و خرید خدمت بهره مند شوند.
 
وی میزان وصول درآمدی بیمه سلامت در شهرستان بهشهر را 4 میلیارد ریال اعلام کرد.
رییس بیمه سلامت شهرستان بهشهر برنامه های طرح تحول سلامت را از برنامه های مترقی و متعالی وزارت بهداشت برشمرد و اضافه کرد: بیمه سلامت در همراهی با سیاستهای وزارت کار ،تعاون و رفاه اجتماعی و  همگام با وزارت بهداشت با تامین منابع پایدار در جهت اجرایی کردن هرچه بهتر این طرح همکاری می کند.
دژکام حفاظت مالی از مردم،ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و ارتقای کیفیت خدمات را 3رویکرد آغازین این طرح برشمرد و به تصمیمات دولت در جهت تسهیل اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت:کاهش میزان هزینه بستری در بیمارستان به 3درصد با فرم ارجاع از پزشک خانواده،حمایت از ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم از طریق افزایش تعرفه و میزان پرداختی به آنها،حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان های دولتی،ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستان های دولتی برخی از برنامه ها در جهت تسهیل در اجرای طرح است.
 
وی ارتقای کیفیت در خدمات ویزیت،برنامه ترویج زایمان های طبیعی،حفاظت از بیماران صعب العلاج و خاص،راه اندازی اورژانس هوایی را از برنامه های دیگر طرح تحول سلامت اعلام کرد.
 
رییس بیمه سلامت شهرستان بهشهر گفت:همزمان  با اجرای طرح تحول سلامت طرح های دیگری مانند طرح پزشک خانواده شهری و بیمه نمودن افراد فاقد بیمه آغاز شد که 11میلیون ایرانی که فاقد هرگونه بیمه بودند  در طرح قرار گرفتند و صاحب دفترچه سلامت شدند.
 
دکتر سید ضیاء الدین دژکام خاطرنشان کرد:با اجرای طرح تحول سلامت میزان پرداختی بیمار کاهش و سهم بیمه شده افزایش یافت به طور مثال در سال 94در شهرستان بهشهر سهم سازمان بیمه  6و نیم  میلیارد و سهم بیمه شده 2میلیارد بود که نشان از کاهش پرداخت منطقی از جیب بیمه شدگان دارد.
 
وی ادامه داد:بدهی بیمه سلامت به پزشکان  کلیه بیمارستان  تا اسفند 94 و بدهی به موسسات و متخصصین تا تیر95پرداخت شد این در حالی است که بدهی بیمه سلامت بابت بیمه شدگان به پزشکان خانواده شهرستان در پایان هرماه تسویه می شود.
رییس بیمه سلامت تعداد پزشکان خانواده شهری(سطح یک) را 31نفر و تعداد پزشکان متخصص(سطح 2)را 11نفر اعلام کرد و گفت:بیمه سلامت با6آزمایشگاه و 26 داروخانه قرارداد دارد که سازمان بیمه گر هزینه های دارو را به صورت صددرصدی پرداخت می کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز