خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بیمه سلامت استان خبر داد

اجرای طرح پزشک خانواده در شهرها و روستاهای زیر 20 هزار نفر گیلان

مدیرکل بیمه سلامت گیلان اجرای طرح بزرگ پزشک خانواده و نظام ارجاع را از اقدامات مهم دولت در حوزه سلامت برشمرد و گفت: این طرح در کلیه شهرها و روستاهای زیر 20 هزار نفر گیلان اجرا شده است.

به گزارش ایلنا، دکتر علی اکبری در جلسه شورای علمی تخصصی که در اداره کل بیمه سلامت برگزار شد، اظهار داشت:مدت زمان ویزیت توسط پزشکان عمومی باید منطقی گردد و در این رابطه می توانیم با تشکیل همایش هایی برای پزشکان عمومی و متخصص با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل بیمه سلامت اولین گام راجهت پیشبرد این مسئله مهم برداریم .

وی همچنین یاد آورشد: ما مردم را توانمند می کنیم تا از ما مطالبه کنند و یکی از اهداف راهبردی سازمان بیمه سلامت در سال 94 ، توانمند سازی بیمه شدگان است.

اکبری با اعلام اینکه بیش از یک میلیون و 580 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت:  بالغ بر یک میلیون و 46 هزار و 760 نفراز بیمه شدگان از خدمات طرح بزرگ پزشک خانواده و نظام ارجاع بهره مند شده اند که این امر یکی از اقدامات مهم دولت در حوزه سلامت می باشد.

وی افزود: این طرح در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر استان گیلان  100 درصد اجرایی شده است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان تشکیل پرونده الکترونیک برای بیماران را از ویژگی‌های طرح پزشک خانواده دانست و خاطرنشان کرد: با تشکیل این پرونده‌ها بیماران می‌توانند به‌راحتی بیماری خود را با پزشکان درمیان بگذارند و مورد مداوا قرار گیرند.

 

کد خبر : ۳۱۶۴۲۷