خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

اجرای طرح پزشک خانواده را ادامه می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۴۹۸

در دو استان فارس و مارنداران که از دو و نیم سال پیش طرح پزشک خانواده به صورت الگو اجرا می‌شود، شبکه ای که پزشکان را بهم متصل کند، نداریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در اجرای پزشک خانواده مردم به گروه‌های ۱۲هزار و ۵۰۰ نفری تقسیم بندی می‌شوند، گفت: این کار طی یک سال آینده در دو استان فارس و مازنداران انجام می‌شود و به هر کدام از این گروه‌ها پایگاه سلامت اطلاق خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سیدحسن هاشمی روز چهارشنبه در دومین همایش علمی جامع انجمن پزشکان عمومی ایران افزود: دولت می‌خواهد؛ شبکه بهداشتی و درمانی را که ۳۰سال در روستاها متوقف مانده را کامل کند و آن را به شهرهای با جمعیت ۳۰،۵۰ و ۵۰۰هزار نفر و ۱۰میلیون حاشیه نشین و همچنین کلان شهرها گسترش دهد.

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات زیرساخت نظام ارجاع به شمار می‌رود که متاسفانه در خصوص فناوری اطلاعات حتی قدم اول را نیز برنداشته ایم.

وزیر بهداشت اضافه کرد: حتی در دو استان فارس و مارنداران که از دو و نیم سال پیش طرح پزشک خانواده به صورت الگو اجرا می‌شود، شبکه ای که پزشکان را بهم متصل کند، نداریم.

ویبا اشاره به ادامه اجرای طرح پزشک خانواده گفت: تریبون های عمومی جای فریادهای بی‌جا و قضاوت‌های یکطرفه درباره پزشکان نیست.

به گفته وزیر بهداشت هر پنج پایگاه نیز یک مرکز خدمات جامع سلامت را تشکیل می‌دهند که دارای دندانپزشک و کارشناس سلامت تغذیه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز